Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Complexiteit beheren is de kunst
Het is stilaan een dooddoener, maar voor de implementatie van een nieuw centraal ERP-systeem ga je beter niet over een nacht ijs. Ook Carglass, dat zich sinds jaar en dag profileert als specialist in het herstellen en vervangen van autoruiten, nam ruim de tijd om over te schakelen naar Microsoft Dynamics AX.
Razendsnel leveren? Traceerbaarheid verzekeren? Hospital logistics doet het met fit4logistics.
Hospital Logistics biedt ziekenhuizen en zorginstellingen een uniek concept: het fungeert als distributiecentrum voor al hun verbruiksgoederen – van water en thee tot steriele kompressen. Een opdracht waar stevige vereisten aan vasthangen, zoals snelle, accurate picking, bliksemsnelle leveringen en feilloze traceerbaarheid.
In het magazijn van BONFIX kan iedereen altijd alles vinden
BONFIX is fabrikant van onder meer fittingen, kranen en koppelingen. Het bedrijf gaat er prat op hoge kwaliteit te leveren voor een lage prijs. En dan ook nog eens zeer snel te kunnen leveren: vóór 16.30u besteld, betekent de volgende dag geleverd.
Met de oplossingen van Exact zijn onze bedrijfsprocessen veel efficiënter ingericht.
Weweler-Colaert NV is als fabrikant van veren voor bedrijfswagens een toonaangevende speler in de automotive sector en tevens marktleider in de Europese vervangingsmarkt. In de voorbije 130 jaar is Weweler een technologische leider geworden in het ontwerpen en produceren van veersystemen en componenten die een toegevoegde waarde leveren aan het wegtransport en de automotive industrie.
Hoe uitgeverij Papette weer winst maakt met voeten op tafel
Dankzij de liefde voor papier en creativiteit krabbelde uitgeverij Dirix na de economische crisis van 2008 weer op. Nu oogst het 140 jarige familiebedrijf met zustermaatschappij Papette internationaal succes door de verkoop van luxe wenskaarten en het betere papierwerk.
Ehale: "Dankzij Exact voor Handel besparen we 3 werknemers
Sinds nicotine in elektronische sigaretten in België is toegestaan, neemt de populariteit immense vormen aan. Zogenaamde vaporshops schieten als paddenstoelen uit de grond. Er zijn er nu 300 in België. Groothandel Ehale vaart er wel bij en zet alles op alles om vernieuwend te blijven.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Bpost neemt meerderheidsaandeel in Active Ants
Active Ants is een e-fulfilment bedrijf gevestigd in het Nederlandse Nieuwegein. Het bedrijf specialiseert zich in cross border e-commerce logistiek en staat in voor opslag, orderpicking en inpakken. Er werken 179 mensen.
Trucks en personenwagens waarschuwen elkaar op de weg
Nadat Volvo Cars in 2016 ‘Connected Safety’ voor personenwagens introduceerde, stelt nu ook Volvo Trucks een eigen versie van de cloudservice beschikbaar. Met die service kunnen Volvo-trucks en Volvo-personenauto’s elkaar automatisch waarschuwen bij gevaarlijke verkeerssituaties.
Welke medewerkers helpen je de vierde industriële revolutie te overleven?
De technologische vooruitgang blijft de wereld waarin we leven veranderen. Dat doet meteen ook de vraag naar mogelijke implicaties voor werknemers rijzen. Immers, nu al worden bepaalde functies door de automatisering van de arbeidsmarkt getroffen worden.
Gamification moet tekort aan logistiek personeel wegwerken
Omdat verladers en logistiek dienstverleners steeds moeilijker geschikt personeel vinden, zoals orderpickers of heftruckchauffeurs, heeft Logistic Workx een oplossing ontwikkeld om de ‘pre-boarding’ en ‘onboarding’ van nieuwe medewerkers te verbeteren.
Gaming-technologie vindt toepassing in de logistieke wereld
Tegenwoordig wordt gaming-technologie in steeds meer andere industrieën dan de gamingwereld ingezet. Daarom wil Hogeschool West-Vlaanderen in Kortrijk (Howest) meer studenten van de opleiding Digital Arts & Entertainment (DAE) laten doorstromen naar die andere industrieën, bijvoorbeeld de logistieke sector.
Active Nutrition International brengt producten online met Descartes pixi* WMS
Active Nutrition International uit München heeft in Duitsland en Oostenrijk twee nieuwe webshops gelanceerd. Om de orderafhandeling voor zijn sportvoedingsmerken PowerBar en Dymatize te ondersteunen, maakt de onderneming gebruik van de Descartes pixi* Warehouse Management Solution.
Slechts 5% van de bedrijven benut voordelen digitalisering in supply chain
Digitalisering transformeert de supply chain volledig. Toch geeft maar liefst 95% van de bedrijven aan dat ze in hun bedrijfsvoering en supply chain strategieën nog onvoldoende de volledige voordelen benutten van de nieuwe fysieke en analytische technologieën, zoals big data-analyses, AI, blockchain en robotica.
Intersnack investeert miljoenen euro’s in cloudtransformatieproject
De producent van hartige snacks en eigenaar van 20 merken (Chio, POM-BÄR en huismerken voor chips, noten, tortilla’s…) gaat met Infor een digitaal transformatietraject in van 10 jaar. Intersnack zal gebruik maken van de Infor Cloudsuite Food & Beverage en nog 18 andere Inforoplossingen.
Globis wordt ‘launching customer’ van iSHARE
Globis, de ERP/WMS/TMS-speler voor logistieke dienstverleners, voert als enige Belgische partner binnen het kernteam de vernieuwende Nederlandse iSHARE-afspraken door in zijn software. iSHARE is een afsprakenstelsel dat bedrijven in de supply chain moet toelaten via uniforme afspraken voor identificatie, authenticatie en autorisatie drempelloos en gecontroleerd data uit te wisselen.
Phi Data op zoek naar strategische partner
De Belgische integrator van automatische identificatie- en lokalisatieoplossingen zoekt een strategische partner om de groeiambities van het bedrijf kracht bij te zetten. In de volgende drie jaar wil Phi Data via organische groei de kaap van twintig miljoen euro omzet ronden.