Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Complexiteit beheren is de kunst
Het is stilaan een dooddoener, maar voor de implementatie van een nieuw centraal ERP-systeem ga je beter niet over een nacht ijs. Ook Carglass, dat zich sinds jaar en dag profileert als specialist in het herstellen en vervangen van autoruiten, nam ruim de tijd om over te schakelen naar Microsoft Dynamics AX.
Razendsnel leveren? Traceerbaarheid verzekeren? Hospital logistics doet het met fit4logistics.
Hospital Logistics biedt ziekenhuizen en zorginstellingen een uniek concept: het fungeert als distributiecentrum voor al hun verbruiksgoederen – van water en thee tot steriele kompressen. Een opdracht waar stevige vereisten aan vasthangen, zoals snelle, accurate picking, bliksemsnelle leveringen en feilloze traceerbaarheid.
In het magazijn van BONFIX kan iedereen altijd alles vinden
BONFIX is fabrikant van onder meer fittingen, kranen en koppelingen. Het bedrijf gaat er prat op hoge kwaliteit te leveren voor een lage prijs. En dan ook nog eens zeer snel te kunnen leveren: vóór 16.30u besteld, betekent de volgende dag geleverd.
Met de oplossingen van Exact zijn onze bedrijfsprocessen veel efficiënter ingericht.
Weweler-Colaert NV is als fabrikant van veren voor bedrijfswagens een toonaangevende speler in de automotive sector en tevens marktleider in de Europese vervangingsmarkt. In de voorbije 130 jaar is Weweler een technologische leider geworden in het ontwerpen en produceren van veersystemen en componenten die een toegevoegde waarde leveren aan het wegtransport en de automotive industrie.
Hoe uitgeverij Papette weer winst maakt met voeten op tafel
Dankzij de liefde voor papier en creativiteit krabbelde uitgeverij Dirix na de economische crisis van 2008 weer op. Nu oogst het 140 jarige familiebedrijf met zustermaatschappij Papette internationaal succes door de verkoop van luxe wenskaarten en het betere papierwerk.
Ehale: "Dankzij Exact voor Handel besparen we 3 werknemers
Sinds nicotine in elektronische sigaretten in België is toegestaan, neemt de populariteit immense vormen aan. Zogenaamde vaporshops schieten als paddenstoelen uit de grond. Er zijn er nu 300 in België. Groothandel Ehale vaart er wel bij en zet alles op alles om vernieuwend te blijven.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Generix Group voldoet aan Europese interoperabiliteitsnormen voor e-invoicing
Eerder deze maand presenteerde Generix Group de ontwikkelingen in het kader van het EURINV-project aan de vertegenwoordigers van het programma ‘Connecting Europe Facility’ van de Europese Commissie. Het ‘Connecting Europe Facility’ programma wordt beheerd door het Uitvoerend Agentschap voor innovatie en netwerken (IENA) binnen de Europese Commissie.
Trends Business Information lanceert ProspectFinder
Artikel - Als onestopshop voor actuele bedrijfsinformatie biedt Trends Top, een merk van Trends Business Information, zijn klanten ook webtools aan voor financiële analyse, prospectie, geomarketing en salesmanagement. Samen met Natch, gespecialiseerd in b2b e-business, stak Trends Top een van die prospectietools in een totaal nieuw kleedje.
Digitalisering, het antwoord op stijgende klantverwachtingen
Artikel - De wereld van handel- en productiebedrijven verandert snel. De verwachtingen van de markt zijn de laatste jaren, maanden en zelfs weken sterk geëvolueerd. Als ondernemer wordt u verplicht om zich steeds aan te passen. Digitalisering speelt hierin een cruciale rol.
First en last mile als succesfactor in retail en logistiek
Whitepaper - In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant.
Prologis verhoogt duurzaamheid met Prologis Essentials Marketplace
Prologis, aanbieder van logistiek vastgoed, heeft ‘Prologis Essentials Marketplace’ in Europa gelanceerd. Het betreft een aankoopplatform dat klanten helpt bij het opzetten, integreren of upgraden van hun magazijnactiviteiten met duurzame en kostenbesparende technologieën, producten en diensten.
BigMile beschikbaar voor Europese gebruikers
Stichting Connekt (een onafhankelijk netwerk voor duurzame bereikbaarheid in mobiliteit en logistiek) en Districon Solutions (ontwikkelaar van supply chain-strategieën en -oplossingen) zijn een samenwerking aangegaan om vanuit BigMile BV de SaaS-oplossing BigMile als dienst commercieel te leveren, om te beginnen in Europa.
IFacto Group, Infront en Qubix voortaan samen onder één dak
IFacto Group, Infront en Qubix – alle Microsoft Gold Partner – bundelen hun krachten en vormen voortaan een groep van 130 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, E-Commerce, CRM en Modern Workplace met 550 klanten en een omzet van 18 miljoen euro.
Optimact vermeldt in de studie van OR/MS Today forecasting software survey
Advertorial Voor veel organisaties blijft het belangrijkste doel dat hun forecasting software snelle berekening van prognoses en bijbehorende statistieken oplevert, die tegelijkertijd robuust en zinvol zijn en gemakkelijk kunnen worden bijgewerkt zodra er nieuwe gegevens beschikbaar komen voor de verdere supply chain planning.
Sick zet technologie in om social distancing te garanderen
Met de nieuwe PeopleCounter en DistanceGuard SensorApps wil Sick de verspreiding van het COVID-19-virus helpen te vertragen. De combinatie met 2D- en 3D-LiDAR-sensoren moet ervoor zorgen dat mensen de aanbevolen minimumafstand in openbare en vooraf gedefinieerde ruimtes gemakkelijk kunnen aanhouden.
IJspaleis gaat aan de slag met Objective MES en WMS
IJspaleis, een Nederlandse producent van consumptie-ijs, maakt niet alleen ijs voor de eigen merken, zoals IJspaleis, Boerderijs, Pâtissier en Playa Ice Cream, maar is ook een belangrijke leverancier van private label ijs. Inmiddels kan IJspaleis alle Nederlandse retailers en groothandels, alsook heel wat buitenlandse, onder zijn klanten rekenen.