Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
BuildMaster vergroot efficiëntie en wendbaarheid
“Logistiek is zo belangrijk”, meent Luc Van Pelt, bestuurder bij Groep Van Pelt uit Zoersel. Eind 2017 nam die familiale onderneming – naast Luc zelf werken nog vier broers in het bedrijf – de grotere sectorgenoot Paesen uit Peer over. Daarmee werd Van Pelt in één klap de grootste Belgische toeleverancier van bouwmaterialen aan aannemers.
AI voorspelt uw boodschappenlijstje
Het blijft de uitdaging voor ieder bedrijf: de vraag zo nauwkeurig mogelijk voorspellen, om daar dan het aanbod op af te stemmen. Voor de slager is dat zelfs een dagelijks vraagstuk. Heel wat producten die hij vandaag niet verkoopt, belanden morgen onherroepelijk in de vuilnisbak.
Webshop floreert als multifunctioneel kanaal
Al meer dan veertig jaar distribueert het West-Vlaamse familiebedrijf Donck tuin- en kamerplanten in binnen- en buitenland. Afnemers zijn gespecialiseerde retailers zoals tuincentra. “Zoals planten van nature kwetsbare – en dus complexe – producten zijn, zo is ook de groothandel in planten een vrij complexe business,” vertelt IT-manager Nico Cardoen.
Van lineaire supply chain naar digitaal supply netwerk
Vandaag verwachten zowel b2c- als b2b-klanten meer dan ooit een eenduidige beleving gedurende het volledige aankooptraject. Welk kanaal je ook gebruikt, de content en service moeten op elkaar afgestemd zijn. Dat is een hele uitdaging, zeker in een globale en competitieve context.
AG real estate stap voor stap naar de cloud met Ctac
De Belgische vastgoedgroep AG Real Estate groeit in snel tempo. Om die groei te faciliteren, staat digitalisering hoog op de agenda bij het bedrijf. Als Cloud Integrator van AG Real Estate host Ctac verschillende applicaties van het bedrijf.
Hoe Hana - en Ctac - Soudal hielpen hun bedrijf futureproof te maken
De Soudal-groep is een mondiale marktleider in voegkitten, PU-schuimen en lijmen. Wat is het geheim achter tientallen jaren succes? Innovatie zit al ruim 50 jaar in hun DNA – en in de snel veranderende wereld van vandaag is R&D belangrijker dan ooit.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Generix Group voldoet aan Europese interoperabiliteitsnormen voor e-invoicing
Eerder deze maand presenteerde Generix Group de ontwikkelingen in het kader van het EURINV-project aan de vertegenwoordigers van het programma ‘Connecting Europe Facility’ van de Europese Commissie. Het ‘Connecting Europe Facility’ programma wordt beheerd door het Uitvoerend Agentschap voor innovatie en netwerken (IENA) binnen de Europese Commissie.
Trends Business Information lanceert ProspectFinder
Artikel - Als onestopshop voor actuele bedrijfsinformatie biedt Trends Top, een merk van Trends Business Information, zijn klanten ook webtools aan voor financiële analyse, prospectie, geomarketing en salesmanagement. Samen met Natch, gespecialiseerd in b2b e-business, stak Trends Top een van die prospectietools in een totaal nieuw kleedje.
Digitalisering, het antwoord op stijgende klantverwachtingen
Artikel - De wereld van handel- en productiebedrijven verandert snel. De verwachtingen van de markt zijn de laatste jaren, maanden en zelfs weken sterk geëvolueerd. Als ondernemer wordt u verplicht om zich steeds aan te passen. Digitalisering speelt hierin een cruciale rol.
First en last mile als succesfactor in retail en logistiek
Whitepaper - In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant.
Prologis verhoogt duurzaamheid met Prologis Essentials Marketplace
Prologis, aanbieder van logistiek vastgoed, heeft ‘Prologis Essentials Marketplace’ in Europa gelanceerd. Het betreft een aankoopplatform dat klanten helpt bij het opzetten, integreren of upgraden van hun magazijnactiviteiten met duurzame en kostenbesparende technologieën, producten en diensten.
BigMile beschikbaar voor Europese gebruikers
Stichting Connekt (een onafhankelijk netwerk voor duurzame bereikbaarheid in mobiliteit en logistiek) en Districon Solutions (ontwikkelaar van supply chain-strategieën en -oplossingen) zijn een samenwerking aangegaan om vanuit BigMile BV de SaaS-oplossing BigMile als dienst commercieel te leveren, om te beginnen in Europa.
IFacto Group, Infront en Qubix voortaan samen onder één dak
IFacto Group, Infront en Qubix – alle Microsoft Gold Partner – bundelen hun krachten en vormen voortaan een groep van 130 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, E-Commerce, CRM en Modern Workplace met 550 klanten en een omzet van 18 miljoen euro.
Optimact vermeldt in de studie van OR/MS Today forecasting software survey
Advertorial Voor veel organisaties blijft het belangrijkste doel dat hun forecasting software snelle berekening van prognoses en bijbehorende statistieken oplevert, die tegelijkertijd robuust en zinvol zijn en gemakkelijk kunnen worden bijgewerkt zodra er nieuwe gegevens beschikbaar komen voor de verdere supply chain planning.
Sick zet technologie in om social distancing te garanderen
Met de nieuwe PeopleCounter en DistanceGuard SensorApps wil Sick de verspreiding van het COVID-19-virus helpen te vertragen. De combinatie met 2D- en 3D-LiDAR-sensoren moet ervoor zorgen dat mensen de aanbevolen minimumafstand in openbare en vooraf gedefinieerde ruimtes gemakkelijk kunnen aanhouden.
IJspaleis gaat aan de slag met Objective MES en WMS
IJspaleis, een Nederlandse producent van consumptie-ijs, maakt niet alleen ijs voor de eigen merken, zoals IJspaleis, Boerderijs, Pâtissier en Playa Ice Cream, maar is ook een belangrijke leverancier van private label ijs. Inmiddels kan IJspaleis alle Nederlandse retailers en groothandels, alsook heel wat buitenlandse, onder zijn klanten rekenen.