Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Meer dan 30 jaar ervaring met papierloos orderverzamelen middels Pick- en Put to Light
Met meer dan dertig jaar ervaring is Pcdata wereldwijd een van de grootste en meest innovatieve leveranciers van papierloze orderverzamel systemen. We ontwikkelen en produceren flexibele en eenvoudig te implementeren orderpick oplossingen.
IoT maakt verkooppunt slimmer
Displaykoelers vormen een belangrijke eindschakel in de supply chain van dranken- en voedingswarenproducenten. Een geoptimaliseerde positionering van zowel de koelers als hun inhoud resulteert daarbij in een hogere efficiëntie en betere verkoopcijfers.
Is uw bedrijf klaar voor Industrie 4.0?
Slimme, zelflerende processen, artificiële intelligentie en big data. Industrie 4.0 belooft een grote impact te hebben op de volledige supply chain. De veranderingen gaan gepaard met interessante opportuniteiten en uitdagingen, die we best tijdig signaleren en waarop we idealiter nu al anticiperen.
La Redoute: retailer wordt e-tailer
Verander of … verdwijn! In de geschiedenis van elke organisatie komt er vroeg of laat een moment dat een grondige verandering, een heuse metamorfose zelfs, zich opdringt om een succesvol voortbestaan te verzekeren. Tussen 2014 en 2017 realiseerde het vroegere Franse postorderbedrijf La Redoute zo’n ingrijpende transformatie: de retailer werd een volbloed multichannel e-tailer.
Wat vinden consumenten belangrijk bij e-commerceleveringen?
Voor consumenten staan lage leverkosten bovenaan het logistieke verlanglijstje als ze iets in hun digitale winkelmandje gooien. Dat blijkt uit een recent onderzoek onder 503 Vlamingen in opdracht van Descartes.
Laatste schakel vormt zowel uitdaging als opportuniteit
‘Last mile delivery’ of het laatste deel van het bezorgproces voordat een product bij de klant belandt, bevindt zich op een kantelpunt. Dat zegt Damien Bon, CEO van de logistieke startup Stuart, een platform dat ondernemers met onafhankelijke koerierdiensten connecteert.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Transics stelt update FMS-functionaliteit voor
Met de recentste update van de TX-Sky-boordcomputer brengt Transics een aantal nieuwe functies voor vlottere loonberekening, polygoon-GeoFencing en verbeterde samenwerking met onderaannemers. Met het nieuwe polygoon-GeoFencing-systeem kunnen dispatchers de activiteiten van chauffeurs in realtime monitoren op specifieke locaties.
Bpost neemt Amerikaanse pakjesdienst Radial over
Met de overname van Radial, met hoofdzetel in Pennsylvania, wil bpost vooral de ontwikkeling van zijn logistieke oplossingen voor e-commerce versnellen en zijn klanten in Europa en Noord-Amerika een grensoverschrijdende dienstverlening aanbieden die moet gelden als voorbeeld voor de sector.
Bol.com haalt retouren bij je thuis op
Een partnership van bol.com met PostNL maakt mogelijk dat de internetretailer voortaan retourzendingen bij de klant thuis kan ophalen. De dienst ‘Local Express’ is aanvankelijk enkel van toepassing op de zogenaamde Select-artikelen van bol.com, ruim 300.000 producten.
IFS groeit in servicemanagement met overname WorkWave
Het Amerikaanse WorkWave LLC is een leverancier van schaalbare Software-as-a-Service-cloudoplossingen voor field service- en last mile delivery-bedrijven en voor de logistieke branche. WorkWave bedient met name kleine en middelgrote servicebedrijven en focust in het bijzonder op bedrijven actief in ongediertebestrijding, tuinen en beplanting, schoonmaak, verwarming, installatie en koeling, loodgieterswerk, elektrische installaties en transport.
Nieuws van op Oracle OpenWorld 2017
Tijdens Oracle OpenWorld 2017 in San Francisco presenteerde Thomas Kurian, Oracle’s president Product Development, nieuwe diensten en verbeteringen op het Oracle Cloud Platform. Zo biedt Oracle naar eigen zeggen als enige een compleet cloudportfolio op het vlak van IaaS (Infrastructure-as-a-Service), PaaS (Platform-as-a-Service), SaaS (Software-as-a-Service) en DaaS (Data-as-a-Service).
Broekman Logistics live met Yellowstar webportal gekoppeld aan BluJay WMS
Broekman Logistics is live gegaan met de webportal van Yellowstar Solutions. Die portal is op verzoek van Broekman Logistics gekoppeld aan diens warehouse management systeem, een WMS van BluJay (voorheen Kewill). De webportal verschaft zowel Broekman als zijn klanten real-time voorraadinformatie, wat het keteninzicht vergroot.
Onderzoek Progress duidt op sterke opmars van SaaS, databeveiliging, open analytics en datastandaarden
Progress heeft de resultaten bekendgemaakt van zijn 2017 Data Connectivity Outlook-onderzoek. Voor dat onderzoek peilde Progress bij 1200 informatici binnen diverse rollen en variërende industrieën wereldwijd naar hun kijk op adoptietrends, prioriteiten en uitdagingen op het gebied van big data en analytics.
Transporeon Group wil team in Frankrijk met 40% uitbreiden
Voor eind 2017 wil Transporeon Frankrijk vijf nieuwe medewerkers aanwerven in commerciële en administratieve functies. Dat betekent een groei van 40% voor het personeelsbestand. Tegelijk verhuist de groep, actief in intelligente logistiek, zijn Franse kantoren naar La Défense, ten noordwesten van Parijs.
SAP lanceert digitaal innovatieplatform Leonardo
De naam Leonardo bestond al en bevatte toen een resem van Internet of Things (IoT)-toepassingen die via een gemeenschappelijke interface met de SAP-systemen konden worden verbonden. Nu heeft SAP beslist nog veel meer onder de noemer Leonardo te stoppen.
Jumbo richt Tech Campus op voor leidersrol in e-commerce
De Nederlandse supermarktketen Jumbo zag zijn omzetcijfers voor online verkoop het afgelopen jaar verdubbelen en koestert op e-commercevlak grote ambities. Zo wil Jumbo over vijf jaar marktleider Albert Heijn op het terrein van online boodschappen van de troon stoten.