Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Supplier Risk Management 4.0 wordt realiteit
De hete adem van zeer veeleisende klanten blaast ook Continental in de nek. Bovendien opereert de organisatie binnen een extreem dynamische omgeving. Om zijn toekomst te kunnen garanderen, besloot Continental resoluut de kaart van de digitale transformatie te trekken.
Pilootfabriek wil inspireren
De kranten staan vol over Industrie 4.0. Maar in de praktijk blijft de drempel vaak vrij hoog. Hoe start je met succes een project rond Industrie 4.0 op? En hoe krijg je de medewerkers mee in de transitie? Op die vragen formuleert Sirris een antwoord, onder meer door bedrijven te helpen met het testen en implementeren van nieuwe technologieën, maar ook met workshops en masterclasses.
Klemtoon op klantgerichtheid
Hoe verenigt een cosmeticaspecialist winkelbeleving met e-commerce? Volgens L’Occitane – voluit L’Occitane en Provence – schuilt het antwoord in een uitgekiende omnichannelstrategie. Het Franse huidverzorgingsmerk beschouwt naast de nodige software een aangepaste bedrijfscultuur als minstens even noodzakelijk.
Action klaar voor groei dankzij POS-Systeem XV-Retail
Over Action Action, van origine een Nederlands bedrijf, is een snelgroeiende, internationale non-food discounter. Action verkoopt een verrassend en breed assortiment tegen zeer lage prijizen. De succesvolle retailer verkoopt meer dan 6.000 laaggeprijsde producten in ruim 1.550 winkels in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Polen.
PALM introduceert intelligent tapsysteem met CTAC
Over Palm Belgische brouwerijgroep Palm NV bestaat uit de brouwerijen Palm, Rodenbach, De Gouden Boom en De Hoorn. De brouwerijgroep brouwt Belgische speciaalbieren en is marktleider in amberbieren. Bekende biermerken van de brouwerijen zijn Palm, Rodenbach, Steenbrugge en Cornet.
De zoektocht naar geschikte planningssoftware
Referentieverhaal van R-Vent Netherlands B.V. (Bergschenhoek Luchtcomfort) over de zoektocht naar geschikte planningssoftware, het keuze- en implementatietraject, de manier van plannen, de samenwerking met Limis en de opbrengst. Interview met de heer Henk Mulder, Vestigingsleider / Manager Productie en de heer Elvedin Silic, Planner.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Belgische e-business eindelijk aan opleving toe
Met zijn Internetbarometer onderzoekt Email-Brokers, actief in databasemanagement en interactieve marketing, hoe de aanwezigheid en de activiteiten van de Belgische bedrijven op het internet evolueren. Drie jaar na de laatste editie zijn de resultaten van de nieuwe barometer bemoedigend, want België zit eindelijk in de Europese kopgroep.
HP en Deloitte werken samen om digitale transformatie te versnellen
Beide bedrijven zullen samenwerken aan de implementatie van HP’s Jet Fusion 3D-printtechnologie in grote productieomgevingen. Dat moet ervoor zorgen dat bedrijven sneller producten kunnen ontwerpen en produceren, maar ook een flexibelere supply chain kunnen inrichten en hun productieproces efficiënter maken.
5 miljoen groeigeld voor e-commerce verzendtool SendCloud
SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro binnengehaald. Het snelgroeiende tech-bedrijf werd in 2012 opgericht om het verzend- en retourproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren door het slimmer en goedkoper te laten verlopen.
Uniconta breidt uit naar Nederland
Mede dankzij een recente kapitaalinjectie is de uitrol van het Deense Uniconta naar de Nederlandse markt een feit. Uniconta is een Software-as-a-Service ERP-systeem dat is ontwikkeld door Erik Damgaard en is gebaseerd op de kennis en ervaring uit de eerdere ontwikkeling van vijf ERP-applicaties, onder andere Concorde XAL en Microsoft Dynamics AX.
Avanade biedt nieuwe Microsoft Azure Stack oplossing
De geïntegreerde oplossing opereert vanuit één enkele provider en wordt on-premise aangeboden, maar ook gehost vanuit externe locaties of Avanade datacenters. Binnenkort wordt het product ook aangeboden via het Accenture Cloud Platform (ACP).
Nieuwe CEO voor Ordina Belgium & Luxemburg
Eind juli is Lieven Verhaevert aangetreden als nieuwe CEO van Ordina Belgium & Luxemburg. Hij volgt daarmee Franky Van Damme op die in november vorig jaar tijdelijk de rol van CEO op zich nam. Verhaevert was general manager Insurance bij CSC & DXC Technology, waar hij verantwoordelijk was voor de resultaten in België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië.
SSCC-code van GS1 gekozen voor unieke identificatie van pakjes
Het CEN (European Committee for Standardisation) heeft de SSCC-code van standaardenorganisatie GS1geselecteerd om elk pakje dat in Europa wordt verzonden, uniek te identificeren. Dat houdt in dat ieder pakje, ongeacht de verzender of de pakjesdienst, een unieke code krijgt volgens dezelfde standaard.
Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring
Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.
Belg behoort tot meest loyale e-shoppers van Europa
De nieuwste E-Shopper Barometer, een grootschalig pan-Europees onderzoek van DPDGroup, toont aan dat Belgen (88%) steevast bij dezelfde online shops kopen. Belgen gaan ook vaak virtueel over de grenzen heen shoppen. Zo kocht 71% van de Belgen al eens online bij een buitenlandse webshop, terwijl het Europese gemiddelde op 33% ligt.