Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Supplier Risk Management 4.0 wordt realiteit
De hete adem van zeer veeleisende klanten blaast ook Continental in de nek. Bovendien opereert de organisatie binnen een extreem dynamische omgeving. Om zijn toekomst te kunnen garanderen, besloot Continental resoluut de kaart van de digitale transformatie te trekken.
Pilootfabriek wil inspireren
De kranten staan vol over Industrie 4.0. Maar in de praktijk blijft de drempel vaak vrij hoog. Hoe start je met succes een project rond Industrie 4.0 op? En hoe krijg je de medewerkers mee in de transitie? Op die vragen formuleert Sirris een antwoord, onder meer door bedrijven te helpen met het testen en implementeren van nieuwe technologieën, maar ook met workshops en masterclasses.
Klemtoon op klantgerichtheid
Hoe verenigt een cosmeticaspecialist winkelbeleving met e-commerce? Volgens L’Occitane – voluit L’Occitane en Provence – schuilt het antwoord in een uitgekiende omnichannelstrategie. Het Franse huidverzorgingsmerk beschouwt naast de nodige software een aangepaste bedrijfscultuur als minstens even noodzakelijk.
Action klaar voor groei dankzij POS-Systeem XV-Retail
Over Action Action, van origine een Nederlands bedrijf, is een snelgroeiende, internationale non-food discounter. Action verkoopt een verrassend en breed assortiment tegen zeer lage prijizen. De succesvolle retailer verkoopt meer dan 6.000 laaggeprijsde producten in ruim 1.550 winkels in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Polen.
PALM introduceert intelligent tapsysteem met CTAC
Over Palm Belgische brouwerijgroep Palm NV bestaat uit de brouwerijen Palm, Rodenbach, De Gouden Boom en De Hoorn. De brouwerijgroep brouwt Belgische speciaalbieren en is marktleider in amberbieren. Bekende biermerken van de brouwerijen zijn Palm, Rodenbach, Steenbrugge en Cornet.
De zoektocht naar geschikte planningssoftware
Referentieverhaal van R-Vent Netherlands B.V. (Bergschenhoek Luchtcomfort) over de zoektocht naar geschikte planningssoftware, het keuze- en implementatietraject, de manier van plannen, de samenwerking met Limis en de opbrengst. Interview met de heer Henk Mulder, Vestigingsleider / Manager Productie en de heer Elvedin Silic, Planner.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Robotpakken in de logistiek nog niet voor morgen
Exoskeletons of robotpakken geven het menselijk lichaam meer kracht en uithoudingsvermogen. Vandaag worden exoskeletons succesvol ingezet voor revalidatie in de gezondheidssector en vinden ze hun eerste toepassingen in de industrie. De vraag is of de technologie ook bij logistieke operaties, zoals orderpicking, verpakken, stapelen, laden en lossen, voor ondersteuning kan zorgen.
Ford creëert robot in combinatie met zelfrijdende auto voor autonome thuisleveringen
Autoconstructeur Ford bouwt samen met Agility Robotics aan een oplossing voor de autonome levering van pakketten aan huis. Daarbij zullen zelfrijdende auto’s worden uitgerust met een robot die zelfstandig uit de auto kan stappen en het pakket tot aan de deur van de bestemmeling brengt.
Manhattan Associates stimuleert robotisering in DC’s
Het ‘Manhattan Automation Network’ is een nieuw programma van Manhattan Associates, in samenwerking met enkele leveranciers van oplossingen voor magazijnautomatisering, om de ontwikkeling en implementatie van automatisering en robotica in distributiecentra te versnellen.
Artificiële intelligentie drukt stempel op online winkelen
Uit de Q1 Shopping Index van Salesforce, een analyse van het online winkelgedrag van 500 miljoen consumenten, blijkt dat het eerste kwartaal van dit jaar de eerste keer in de recente geschiedenis was dat onderzoeksresultaten over online winkelen niet werden gedomineerd door mobiel.
Iptor kondigt Versie 11 van DC1 en IP1 aan
Iptor’s ERP-oplossingen DC1 en IP1 zijn platformen voor respectievelijk de distributiesector en de uitgeverssector. Versie 11 moet zowel een echte cloud-oplossing als rijke functionaliteit in één bieden. De nieuwe versie voorziet eenvoudige migratiepaden naar de cloud via zijn ingebouwde connectiviteit en AI-mogelijkheden.
SAS vernieuwt analytics-platform op AI-vlak
SAS heeft zijn analytics-platform verder verbeterd. Zo levert het vernieuwde SAS Platform extra innovatie op het gebied van artificiële intelligentie (AI), en dan vooral op het terrein van machine learning, computer vision, natural language processing (NLP) en andere technologieën die AI ondersteunen.
De nieuwste ERP-software van Microsoft verbindt alle aspecten van je bedrijf
(Advertorial) Microsoft Dynamics 365 Business Central, de nieuwste ERP-oplossing van Microsoft, brengt alle aspecten van je bedrijf samen in één softwarepakket. Connectiviteit en inzicht lijken de sleutelwoorden te zijn voor deze opvolger van Dynamics NAV.
Peter-Robin Mijderwijk nieuwe CEO bij Objective International
Sinds 1 mei 2019 vervult Peter-Robin Mijderwijk de taak van CEO bij Objective International. Daarmee treedt hij in de voetsporen van oprichter Koen de Clercq, die na 22,5 jaar de verantwoordelijkheid als CEO doorgeeft. Peter-Robin heeft een jarenlange, internationale ervaring in leiderschapsrollen in een aantal grote software- en hightechbedrijven als IBM, Oracle en Microsoft.
ReThink ERP
Op 21 mei vindt in Lochristi de vijfde editie van ReThink ERP plaats. Op dit bedrijfsevent kunnen geïnteresseerden zien wat een ERP-implementatie allemaal met zich meebrengt. En dat aan de hand van vier bedrijven die er hun ervaringen delen: Van Moer Logistics, Loomis, Gedimat Bouwgroep en Piessens Electro Industrie.
Brighteye introduceert Momentum voor productiebedrijven
Brighteye, aanbieder van MOM-software (manufacturing operation management), zorgt met ‘Momentum’ voor een rebranding van zijn softwareplatform. Voortaan moet Momentum een allesomvattende oplossing zijn voor de complete facilitering van productie, logistiek, warehouse en operations management.