Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
De toekomst van elektrisch rijden
Elektrisch rijden stijgt erg snel in populariteit door alle ontwikkelingen die spelen in deze markt. Het wordt vanuit alle kanten gepusht doordat dit het ‘rijden van de toekomst’ zou moeten zijn. Maar is dit terecht en welke kant gaan we op met elektrisch rijden?
De meest unieke domeinnaam kiezen voor jouw branche: hoe doe je dat?
Je als bedrijf onderscheiden kan op verschillende manieren. Zorg bijvoorbeeld voor de optimalisatie van processen, waarbij je in ieder proces zoveel mogelijk waarde probeert toe te voegen aan een product of dienst die je consumenten biedt.
Digital round table ''De inspecteur van morgen''
Smartflow organiseert samen met Zebra Technologies op donderdag 18 juni 2020 van 09:00 tot 11:00 de digital round table ‘’De inspecteur van morgen”. Tijdens deze online kennissessie nodigen zij u uit om uw visie te delen en te sparren met vakgenoten.
Menukaart voor e-business
Ook als groothandelaar kun je vandaag niet anders dan je business online te brengen. Dat besefte ook Outilac-De Munter, importeur en verdeler van gereedschap voor de industrie en de professionele vakman. Het bedrijf maakte de jongste jaren werk van een digitale strategie, die begin dit jaar haar eerste vruchten afwierp.
De handel onder een vergrootglas: business is er zeker, maar niet as usual
De uitdagingen voor handelaren liggen onder een vergrootglas. Hardlopers lopen harder, terwijl andere assortimenten nauwelijks verkopen. Pakketbezorgers melden drukte ‘als met kerst’, terwijl de horeca stilligt. In een context die niemand ooit heeft meegemaakt, wordt de veerkracht van ondernemers op de proef gesteld.
Exponentieel denken wordt de kunst
Organisaties moeten afstappen van puur lineair denken, willen ze over tien jaar nog bestaan. Met name de razendsnelle technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat exponentieel denken het nieuwe normaal wordt. “Eenvoudig is dat niet, vooral omdat we nu eenmaal getraind zijn in lineair denken”, vertelt Remco Lenstra, academic director design thinking bij de Antwerp Management School.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Belgische e-business eindelijk aan opleving toe
Met zijn Internetbarometer onderzoekt Email-Brokers, actief in databasemanagement en interactieve marketing, hoe de aanwezigheid en de activiteiten van de Belgische bedrijven op het internet evolueren. Drie jaar na de laatste editie zijn de resultaten van de nieuwe barometer bemoedigend, want België zit eindelijk in de Europese kopgroep.
HP en Deloitte werken samen om digitale transformatie te versnellen
Beide bedrijven zullen samenwerken aan de implementatie van HP’s Jet Fusion 3D-printtechnologie in grote productieomgevingen. Dat moet ervoor zorgen dat bedrijven sneller producten kunnen ontwerpen en produceren, maar ook een flexibelere supply chain kunnen inrichten en hun productieproces efficiënter maken.
5 miljoen groeigeld voor e-commerce verzendtool SendCloud
SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro binnengehaald. Het snelgroeiende tech-bedrijf werd in 2012 opgericht om het verzend- en retourproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren door het slimmer en goedkoper te laten verlopen.
Uniconta breidt uit naar Nederland
Mede dankzij een recente kapitaalinjectie is de uitrol van het Deense Uniconta naar de Nederlandse markt een feit. Uniconta is een Software-as-a-Service ERP-systeem dat is ontwikkeld door Erik Damgaard en is gebaseerd op de kennis en ervaring uit de eerdere ontwikkeling van vijf ERP-applicaties, onder andere Concorde XAL en Microsoft Dynamics AX.
Avanade biedt nieuwe Microsoft Azure Stack oplossing
De geïntegreerde oplossing opereert vanuit één enkele provider en wordt on-premise aangeboden, maar ook gehost vanuit externe locaties of Avanade datacenters. Binnenkort wordt het product ook aangeboden via het Accenture Cloud Platform (ACP).
Nieuwe CEO voor Ordina Belgium & Luxemburg
Eind juli is Lieven Verhaevert aangetreden als nieuwe CEO van Ordina Belgium & Luxemburg. Hij volgt daarmee Franky Van Damme op die in november vorig jaar tijdelijk de rol van CEO op zich nam. Verhaevert was general manager Insurance bij CSC & DXC Technology, waar hij verantwoordelijk was voor de resultaten in België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië.
SSCC-code van GS1 gekozen voor unieke identificatie van pakjes
Het CEN (European Committee for Standardisation) heeft de SSCC-code van standaardenorganisatie GS1geselecteerd om elk pakje dat in Europa wordt verzonden, uniek te identificeren. Dat houdt in dat ieder pakje, ongeacht de verzender of de pakjesdienst, een unieke code krijgt volgens dezelfde standaard.
Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring
Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.
Belg behoort tot meest loyale e-shoppers van Europa
De nieuwste E-Shopper Barometer, een grootschalig pan-Europees onderzoek van DPDGroup, toont aan dat Belgen (88%) steevast bij dezelfde online shops kopen. Belgen gaan ook vaak virtueel over de grenzen heen shoppen. Zo kocht 71% van de Belgen al eens online bij een buitenlandse webshop, terwijl het Europese gemiddelde op 33% ligt.