Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
De toekomst van elektrisch rijden
Elektrisch rijden stijgt erg snel in populariteit door alle ontwikkelingen die spelen in deze markt. Het wordt vanuit alle kanten gepusht doordat dit het ‘rijden van de toekomst’ zou moeten zijn. Maar is dit terecht en welke kant gaan we op met elektrisch rijden?
De meest unieke domeinnaam kiezen voor jouw branche: hoe doe je dat?
Je als bedrijf onderscheiden kan op verschillende manieren. Zorg bijvoorbeeld voor de optimalisatie van processen, waarbij je in ieder proces zoveel mogelijk waarde probeert toe te voegen aan een product of dienst die je consumenten biedt.
Digital round table ''De inspecteur van morgen''
Smartflow organiseert samen met Zebra Technologies op donderdag 18 juni 2020 van 09:00 tot 11:00 de digital round table ‘’De inspecteur van morgen”. Tijdens deze online kennissessie nodigen zij u uit om uw visie te delen en te sparren met vakgenoten.
Menukaart voor e-business
Ook als groothandelaar kun je vandaag niet anders dan je business online te brengen. Dat besefte ook Outilac-De Munter, importeur en verdeler van gereedschap voor de industrie en de professionele vakman. Het bedrijf maakte de jongste jaren werk van een digitale strategie, die begin dit jaar haar eerste vruchten afwierp.
De handel onder een vergrootglas: business is er zeker, maar niet as usual
De uitdagingen voor handelaren liggen onder een vergrootglas. Hardlopers lopen harder, terwijl andere assortimenten nauwelijks verkopen. Pakketbezorgers melden drukte ‘als met kerst’, terwijl de horeca stilligt. In een context die niemand ooit heeft meegemaakt, wordt de veerkracht van ondernemers op de proef gesteld.
Exponentieel denken wordt de kunst
Organisaties moeten afstappen van puur lineair denken, willen ze over tien jaar nog bestaan. Met name de razendsnelle technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat exponentieel denken het nieuwe normaal wordt. “Eenvoudig is dat niet, vooral omdat we nu eenmaal getraind zijn in lineair denken”, vertelt Remco Lenstra, academic director design thinking bij de Antwerp Management School.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Peter Dennes vervoegt Globis als general manager
Als general manager zal Peter Dennes (45) de operationele en financiële leiding van Globis op zich nemen en werkt hij samen met CEO Karel Van den Berghe. Peter Dennes begon zijn carrière in de banksector bij Fortis. Daarna nam hij verschillende financiële planningsfuncties en strategische functies op, onder andere bij Daikin.
Webshops hebben nood aan flexibele bezorgopties
De grootste logistieke uitdaging voor webshops in de Benelux bestaat erin flexibele bezorgopties aan te bieden. Dat concludeert een onderzoek van SendCloud (all-in-one verzendtool voor webshops) bij 1172 webshopeigenaars. Grote spelers in de markt, zoals Coolblue en Bol.com, bieden een ruime keuze aan bezorgmogelijkheden.
Cainiao Smart Logistics Network kiest Liege Airport als Europese hub
De Chinese logistieke groep heeft wereldwijd verschillende steden uitgekozen om als hub voor zijn e-commerce producten op te treden. De eerste hub in Europa voor het wereldwijde e-commerce netwerk van Cainiao wordt Liege Airport.
C.H. Robinson lanceert mobiele app voor truckchauffeurs in Europa
De Navisphere Driver mobiele app is ontworpen om vrachtwagenchauffeurs informatie over hun vracht te laten bekijken en te updaten terwijl ze onderweg zijn. De mobiele applicatie, die beschikbaar is voor iPhone en Android, levert laadorders via sms-notificaties.
Generix Group releaset Data Lake oplossing voor voorspellende analyses
Een data lake is een methode om, met behulp van Big Data, gegevens op te slaan in het natuurlijke formaat. De oplossing, die beschikbaar is op het Generix Supply Chain Hub platform, slaat alle verzonden gegevens op, waaronder facturen, het traceren van bestellingen, het traceren van producten en het beheer van magazijnen, transporten en leveringen.
Eurosender vereenvoudigt verzenden van pakketten in België
Na een succesvolle testperiode is Eurosender nu ook in België officieel van start gegaan. Eurosender is een online platform dat het verzenden van pakketten in België radicaal moet vereenvoudigen. De zoekmotor vergelijkt de tarieven tussen honderden post- en koerierdiensten en biedt consumenten en bedrijven de mogelijkheid om een pakket/pallet tegen de laagste prijs te verzenden, en dat in slechts enkele eenvoudige stappen.
Bpost en DHL bundelen krachten voor e-commerce bezorging
DHL Parcel en Bpost gaan niet-exclusief samenwerken onder de naam ‘Dé Benelux bezorgers’. Door samen te werken op het vlak van aanlevering, sortering, uitreiking en retour willen ze het grensoverschrijdend online shoppen makkelijker en sneller maken voor zowel de consument als de webshop.
SAP helpt Belgische bedrijven bij hun digitale transformatie
Uit de resultaten van SAP’s Technobarometer 2017 – een enquête in opdracht van SAP uitgevoerd bij 1092 Belgische bedrijven – blijkt dat 60% van de Belgische ondernemingen aangeeft dat als er geen stappen worden gezet richting digitale transformatie, groei en competitiviteit steeds moeilijker worden.
Ghelamco Group maakt gebruik van Ad Ultima voor projectopvolging
Om de financiële en administratieve opvolging van de projecten in binnen- en buitenland te vereenvoudigen en beter op elkaar af te stemmen, zal Ghelamco Group voortaan gebruik maken van een nieuwe softwareoplossing die door Ad Ultima Group wordt geïmplementeerd.
Digitale transformatie rukt op in transport en logistiek
Uit het onderzoeksrapport ‘The Future of IoT in Enterprise’ van Inmarsat blijkt dat transport- en logistieke ondernemingen nu volop investeren in slimme technologieën op basis van IoT (Internet of Things) om aan efficiëntie te winnen in de hele supply chain.