Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
beMatrix bouwt op Microsoft Dynamics NAV: van sales over productie naar boekhouding
beMatrix is een producent van modulaire oplossingen voor standenbouw, events en displays. Het bedrijf biedt het volledig assortiment aan voor de modulaire standenbouwer. Dus niet enkel aluminium structuren maar ook panelen, textiel, velcro, meubels, vloersysteem, verlichting, legbanken, flatscreenbeugels, enz.
Gamificatie van het warehouse
Met een combinatie van verstoringen, zoals pandemieën en grillige arbeidsmarkten, met verandererende verwachtingen over de snelheid en het volume van fulfilment, moeten organisaties hun personeel beter begrijpen en betrokken houden om zich te onderscheiden en uit te munten.
Microsoft Dynamics NAV verhoogt logistieke service bij Copagro
Copagro, uit Temse, is een distributiebedrijf in non-paint, paint & deco naar de vakman / decorateur. Copagro werd in 1945 opgericht in België als een coöperatie van vrije groothandels.
Flexibele en intuïtieve Microsoft Dynamics NAV weerspiegelt de bedrijfscultuur van OptimaT
Bij de selectie van een nieuw ERP-pakket ging OptimaT zorgvuldig op zoek naar een systeem dat perfect aansloot bij de bedrijfscultuur van een grote beschutte werkplaats. Microsoft Dynamics NAV had alles in huis voor de volledige integratie van alle processen en kan dankzij haar flexibele structuur ook een oplossing bieden voor het complexe HRM- en kwaliteitsbeheer eigen aan de sector.
First en last mile als succesfactor in retail en logistiek
In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant.
Dovy kiest voor HP-workstations omwille van betrouwbaarheid en prestaties.
Dovy Keukens is een innovatieve en hoogtechnologische Belgische fabrikant van kwalitatieve maatkeukens die via een eigen netwerk van toonzalen rechtstreeks levert bij de klant. Oprichter Donald Muylle produceert sedert 1980 Belgische kwalitatieve keukens op maat en zet daarbij in op duurzaamheid en service.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Shippeo haalt investering van 20 miljoen euro binnen
Shippeo, de Europese start-up actief in supply chain visibility, heeft een Series B-ronde van 20 miljoen euro afgerond, geleid door de investeerders NGP Capital en ETF Partners, in samenwerking met Bpifrance Digital Venture en Partech. Shippeo biedt voorspellend en realtime inzicht in de levering van goederen.
Koch Industries neemt Infor over
Infor, wereldwijde leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, heeft bekendgemaakt dat Koch Industries het resterende aandelenbelang dat in handen is van Golden Gate Capital, overneemt. Na het afronden van de overeenkomst zal Infor een zelfstandige dochteronderneming van Koch Industries zijn.
Didier Ongena, Managing Director bij Microsoft Belux, geeft de opening keynote op SC Innovations 2020
Supply Chain Innovations dat doorgaat op donderdag 19 03 2020 in Antwerp Expo biedt een uitgebreid programma met een dertigtal parallelle sessies. De plenaire opening keynote van Didier Ongena heeft als titel: ‘Supply Chains in a data-centric world.’ Hij neemt ons mee in de nabije toekomst van miljarden geconecteerde toestellen en mensen, en de impact ervan op mens, bedrijf en productiviteit.
België moet digitale kloof overbruggen
België hinkt achterop inzake digitale vooruitgang. Dat blijkt uit de tweede editie van de ‘Global Digital Readiness Index’ van technologiebedrijf Cisco. Het onderzoek berekent de digitale vooruitgang van 141 landen in de wereld en steunt daarbij op gegevens van o.a.
UPS voorspelt retourpiek gezien online shopping record
Volgens voorspellingen van UPS zal de Belgische piek voor e-commerce retouren – rekening houdend met de solden – vandaag, 16 januari, plaatsvinden. De wereldwijde retourpiek viel op 2 januari en was goed voor 1,9 miljoen retouren, een stijging met maar liefst 26% in vergelijking met de piekdag vorig jaar.
Manhattan Associates en Twilio bieden oplossing voor klantenbinding
Manhattan Associates gaat een samenwerking aan met het cloudcommunicatieplatform Twilio. Met het partnership wordt een geïntegreerde communicatieoplossing geboden waarmee retailers klanten in verschillende regio’s en via meerdere communicatiekanalen aan zich kunnen binden.
2020: Optimact 2.0
(Advertorial) 2020 het jaar met nieuwe uitdagingen voor Optimact: nieuw kantoor, nieuwe branding en vele nieuwe functionaliteiten zodat Optimact zal uitgroeien tot een volledige Supply Chain Planning tool met Forecasting, Inventory Management, MPS, MRP, DDMRP, S&OP en Supply Chain Analytics.
Iptor mikt op groei na overname door investeringsmaatschappij en management
Iptor, aanbieder van software en services voor distributie en supply chain management, planning en logistiek, is overgenomen door investeringsmaatschappij Bregal Unternehmerkapital en kan daarbij ook rekenen op investeringen door CEO Jayne Archbold en Chief Marketing and Product Officer Christopher Catterfeld (foto).
Shippeo vestigt zich in Scandinavië
Shippeo, aanbieder van supply chain visibility oplossingen, breidt zijn wereldwijde bereik uit met de opening van een nieuw kantoor in het centrum van Stockholm. Vanuit die centraal gelegen locatie wil Shippeo de hele Scandinavische markt bedienen.
Iptor lanceert AI chatbot ‘Sara’
Sara, de chatbot van softwareleverancier Iptor Supply Chain Systems, maakt gebruik van artificiële intelligentie en moet klanten gedetailleerd, real-time, big data gedreven inzicht geven in hun Iptor DC1 en IP1 ERP-platformen. Sara leent zich met name voor dienstenbedrijven voor wie customer support een kritische succesfactor is.