Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Kiezen voor de aangewezen weg naar transparantie
Blockchain geldt al enkele jaren als een van de grootste technologische beloftes. Maar kan het die hoge verwachtingen vandaag al waarmaken in de sector waar experts het misschien wel de mooiste toekomst toedichten? De European Blockchain Convention zocht een antwoord bij blockchain-verantwoordelijken uit de wereld van de consumptiegoederen.
De vijf groeifasen van de digital twin
Digitalisering en disruptie veranderen de planning van de supply chain. Veel bedrijven herzien hun planningsmechanismen en focussen zich naast efficiëntie ook op veerkracht. Tim Payne van onderzoeksbureau Gartner identificeert binnen dat traject verschillende fasen.
Leveranciersdiversiteit brengt technologische uitdagingen met zich mee
Professor Daniel Stanton, beter bekend als Mr. Supply Chain, behoort tot de officieuze lijst van de tien meest invloedrijke supply chain-experts op LinkedIn. De auteur van ‘Supply Chain Management voor Dummies’ ziet naast vele technische uitdagingen vandaag ook een groeiende sociale dimensie voor de supply chain.
Harmonisatie van data flows - geen overbodige luxe!
(Whitepaper) Het staat buiten kijf dat de Covid-pandemie bedrijven heeft gedwongen om bijna uitsluitend via digitale kanalen te communiceren en digitaal zaken te doen met hun partners. Voor velen is informatie uitwisselen via een virtuele omgeving vandaag de enige manier om samen te werken.
Vijf goede gewoonten om succes te boeken met AI
Steeds meer bedrijven ontdekken de mogelijkheden van artificiële intelligentie (AI). Aangezien de technologie aan maturiteit wint, groeien ook de toepassingsgebieden. In dit stadium van de evolutie is het volgens Whit Andrews, distinguished VP analyst bij Gartner, slim om AI-projecten op een structurele manier in de organisatie op te zetten.
Skyr Nederland
Skyr Nederland is verantwoordelijk voor het vermarkten van de producten van Ísey Skyr binnen Benelux. Het Ísey Skyr-assortiment bevat eetzuivel in uiteenlopende smaken en verschillende producten van eenpersoonscups tot grootverpakkingen. Om hun producten te verkopen via retail werd communicatie via EDI een must.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Van Hessen implementeert Cloud BI en Analytics Services van Inergy
De Nederlandse onderneming Van Hessen is wereldwijd actief in het oogsten, verwerken en distribueren van natuurdarmen, vleesproducten en farmaceutische producten. Voor zijn activiteiten op het vlak van business intelligence (BI) en analytics heeft het bedrijf een samenwerkingsakkoord getekend met Inergy.
Belgen vinden prijs en bestelgemak het belangrijkst bij e-shoppen
Ruim driekwart van de Belgen vindt de verkoopprijs en de eenvoud waarmee online kan worden besteld de belangrijkste criteria bij online shoppen. Dat blijkt uit een onderzoek dat verpakkingsbedrijf DS Smith liet uitvoeren door Mintel bij in totaal 5.000 e-shoppers, verdeeld over negen landen.
Koninklijke Zeelandia Groep kiest Infor CloudSuite Food & Beverage
De Koninklijke Zeelandia Groep is een Nederlands familiebedrijf met vestigingen in 31 landen en circa 3.200 medewerkers. Al meer dan 100 jaar ontwikkelt, produceert, verkoopt en distribueert het brood- en banketingrediënten die in meer dan 100 landen worden geleverd.
DSV zet in op e-commerce met overname van S&H
DSV heeft honderd procent van de aandelen verworven van e-fulfilmentbedrijf S&H. Met die overname wil DSV zijn dienstverlening in e-commerce uitbreiden, met name op het vlak van business-to-business en direct-to-consumer multi-channel fulfilment.
Delaware neemt Aztalan over
IT-dienstverlener Delaware heeft een akkoord bereikt voor de overname van het Gentse Aztalan. Al vijf jaar legt Aztalan zich toe op consultancy, de implementatie en de ontwikkeling van business management oplossingen voor kmo’s, in het bijzonder voor professionele dienstverleners.
Getronics voltooit overname van Pomeroy
Getronics heeft Pomeroy overgenomen, een Amerikaanse marktleider op het vlak van digitale transformatie van de werkplek. Deze nieuwe onderneming, met een gezamenlijke omzet van ongeveer 1,3 miljard dollar, wordt zo een leidende wereldspeler op het vlak van Managed Digital Workspace, Applications, Industry Specific Software Solutions, Multi-Cloud Management en Unified Communications.
Mattex kiest Infor CloudSuite voor digitale transformatie
Aanbieder van cloudoplossingen Infor maakt bekend dat de Mattex Group de oplossingen Infor CloudSuite Fashion, Infor CloudSuite HCM en de business intelligence-oplossing Birst heeft gekozen als onderdeel van zijn digitale transformatie. Als die is voltooid, zal het nieuwe cloudplatform Mattex helpen zijn activiteiten op te opschalen voor toekomstige groei.
Avanade België krijgt nieuwe Country Manager
Avanade, IT-consultancybedrijf en dochteronderneming van Accenture en Microsoft, heeft Johann Corlemeijer aangeduid als nieuwe Country Manager van Avanade België. De huidige Head of Sales voor Avanade Nederland startte in 2005 bij Avanade.
Atos en OutSystems sluiten strategisch partnership
OutSystems, leverancier van het Low-Code-platform voor applicatieontwikkeling, heeft een strategische overeenkomst getekend met Atos in België. Laatstgenoemde zal als IT-dienstverlener het Low-Code platform van OutSystems inzetten bij klanten om cloud- en digitale transformatie-initiatieven te versnellen.
DPDgroup blijft CO2-uitstoot reduceren
Ondanks een stijging van het aantal verwerkte pakketten, slaagt DPDgroup erin het actieve CO2-reductieprogramma ook dit jaar te handhaven. Het koeriersbedrijf tekent een daling van de CO2-uitstoot met 1,6% op in vergelijking met 2016 en met 11,2% tegenover 2013.