Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Supply Chain Visibility
The PICS Supply chain Cafés are 1 hour’s interactive lunch sessions, where an industry expert is invited to present a supply chain topic in 20 minutes, followed by a lively debate among all participants. This supply chain Café was led by Kris Van Ransbeek, a long-time supply chain practitioner.
Met data inspelen op realtime veranderingen
Het Amerikaanse transport- en logistiekbedrijf C.H. Robinson werkt op zijn digitale platform met een unieke integratie van vraagplanning en realtime transportdata. Volgens chief commercial officer Chris O’Brien leidt die innovatie tot slimmere en flexibelere supply chains.
Hoe meer data, hoe beter je beslissingen
De grote Britse kruideniersketen Waitrose & Partners spijst zijn logistieke werking met datagedreven supply chain-beslissingen. Jon Mayes, Trading Grocery DevOps manager bij Waitrose, licht toe hoe de coronapandemie alles in een stroomversnelling heeft gebracht en hoe het bedrijf de toekomst wil en zal blijven benaderen.
Data als brandstof voor digitale transformatie
Het pad naar Industrie 4.0 ligt niet met rozen bezaaid. Dat zullen ook de meeste CIO’s van productiebedrijven beamen. Toch loont het de moeite om door te bijten. Want door data uit machines beter te benutten, kunnen we heel wat toegevoegde waarde creëren.
De missing link tussen productie en ERP
Bekaert kiest voluit voor de uitrol van een Manufacturing Execution System (MES). Het bedrijf heeft het pakket Delmia Apriso van leverancier Dassault Systèmes intussen in elf fabrieken in gebruik. Tegen eind 2023 zullen dertig productiesites met de software werken.
We zullen nooit stoppen met veranderen
De fabriek van de toekomst staat vandaag al in Libramont. Het is een van de thuishavens van de Franse schoonheids- en cosmeticareus L’Oréal. De fabriek werkt er met innovatieve technologieën en ideeën, steeds met het oog op duurzame ontwikkeling én op een volledig CO2-neutrale manier.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Belgische e-business eindelijk aan opleving toe
Met zijn Internetbarometer onderzoekt Email-Brokers, actief in databasemanagement en interactieve marketing, hoe de aanwezigheid en de activiteiten van de Belgische bedrijven op het internet evolueren. Drie jaar na de laatste editie zijn de resultaten van de nieuwe barometer bemoedigend, want België zit eindelijk in de Europese kopgroep.
HP en Deloitte werken samen om digitale transformatie te versnellen
Beide bedrijven zullen samenwerken aan de implementatie van HP’s Jet Fusion 3D-printtechnologie in grote productieomgevingen. Dat moet ervoor zorgen dat bedrijven sneller producten kunnen ontwerpen en produceren, maar ook een flexibelere supply chain kunnen inrichten en hun productieproces efficiënter maken.
5 miljoen groeigeld voor e-commerce verzendtool SendCloud
SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro binnengehaald. Het snelgroeiende tech-bedrijf werd in 2012 opgericht om het verzend- en retourproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren door het slimmer en goedkoper te laten verlopen.
Uniconta breidt uit naar Nederland
Mede dankzij een recente kapitaalinjectie is de uitrol van het Deense Uniconta naar de Nederlandse markt een feit. Uniconta is een Software-as-a-Service ERP-systeem dat is ontwikkeld door Erik Damgaard en is gebaseerd op de kennis en ervaring uit de eerdere ontwikkeling van vijf ERP-applicaties, onder andere Concorde XAL en Microsoft Dynamics AX.
Avanade biedt nieuwe Microsoft Azure Stack oplossing
De geïntegreerde oplossing opereert vanuit één enkele provider en wordt on-premise aangeboden, maar ook gehost vanuit externe locaties of Avanade datacenters. Binnenkort wordt het product ook aangeboden via het Accenture Cloud Platform (ACP).
Nieuwe CEO voor Ordina Belgium & Luxemburg
Eind juli is Lieven Verhaevert aangetreden als nieuwe CEO van Ordina Belgium & Luxemburg. Hij volgt daarmee Franky Van Damme op die in november vorig jaar tijdelijk de rol van CEO op zich nam. Verhaevert was general manager Insurance bij CSC & DXC Technology, waar hij verantwoordelijk was voor de resultaten in België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië.
SSCC-code van GS1 gekozen voor unieke identificatie van pakjes
Het CEN (European Committee for Standardisation) heeft de SSCC-code van standaardenorganisatie GS1geselecteerd om elk pakje dat in Europa wordt verzonden, uniek te identificeren. Dat houdt in dat ieder pakje, ongeacht de verzender of de pakjesdienst, een unieke code krijgt volgens dezelfde standaard.
Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring
Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.
Belg behoort tot meest loyale e-shoppers van Europa
De nieuwste E-Shopper Barometer, een grootschalig pan-Europees onderzoek van DPDGroup, toont aan dat Belgen (88%) steevast bij dezelfde online shops kopen. Belgen gaan ook vaak virtueel over de grenzen heen shoppen. Zo kocht 71% van de Belgen al eens online bij een buitenlandse webshop, terwijl het Europese gemiddelde op 33% ligt.