Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Digitalisering ondersteunt efficiënte sturing
Data zijn essentieel voor een efficiënte bedrijfsvoering. New Valmar kiest er daarom voor alle relevante data samen te brengen in Exact voor Handel. Met het ERP-pakket als unieke bron van de waarheid ondersteunt New Valmar zijn belangrijkste processen: van aankoop tot verkoop, inclusief financiën en logistiek.
Partnerinformatie: Snel een goede website nodig en daar niet te veel voor betalen?
Neem dan vandaag nog contact met ons op. Wij zijn Deal-webdesign. Aangenaam! Wij leveren snel een goede website met een toegankelijke navigatie en consistente vormgeving. Dat is ook absoluut nodig. Potentiële nieuwe klanten voor je bedrijf scrollen binnen enkele seconden weg, als zij niet direct vinden waar zij naar op zoek zijn, of als het teveel moeite kost om via de navigatie één bepaalde pagina te bereiken.
‘It takes two to start with EDI’
Om het orderproces van verwarmingsspecialist Vaillant Group Belgium te automatiseren, kwam EDI – voluit ‘electronic data interchange’ – als de geknipte oplossing naar voren. Alleen moet je om op die manier elektronische bedrijfsdocumenten uit te wisselen, wel met z’n tweeën zijn.
Wendbaarheid als onderscheidende factor
De voorbije twee jaar volgden de verstoringen van de supply chain zich in ongezien tempo op. Multinational Henkel besliste de impact van disrupties niet af te wachten, maar zelf proactief op te treden. Het duidde een team aan dat zich toespitst op het detecteren van disrupties en calamiteiten en stemde er ook zijn processen op af.
Als één team samenwerken, van A tot Z en in volle transparantie
Is Lean Integrated Project Design dé manier om projecten te realiseren? Procter & Gamble is alvast overtuigd van die originele, geïntegreerde manier om projecten op te zetten. Ook in de logistieke branche – bijvoorbeeld bij bouwprojecten – kan het volgens de multinational een flinke stap voorwaarts betekenen.
Verwacht het onverwachte
Soudal Group houdt een strak groeitempo aan. De producent van voegkitten, lijmen en PU-schuimen uit Turnhout zag het voorbije decennium zijn omzet elk jaar met meer dan tien procent stijgen en rondde vorig jaar de kaap van een miljard euro omzet.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Van Hessen implementeert Cloud BI en Analytics Services van Inergy
De Nederlandse onderneming Van Hessen is wereldwijd actief in het oogsten, verwerken en distribueren van natuurdarmen, vleesproducten en farmaceutische producten. Voor zijn activiteiten op het vlak van business intelligence (BI) en analytics heeft het bedrijf een samenwerkingsakkoord getekend met Inergy.
Belgen vinden prijs en bestelgemak het belangrijkst bij e-shoppen
Ruim driekwart van de Belgen vindt de verkoopprijs en de eenvoud waarmee online kan worden besteld de belangrijkste criteria bij online shoppen. Dat blijkt uit een onderzoek dat verpakkingsbedrijf DS Smith liet uitvoeren door Mintel bij in totaal 5.000 e-shoppers, verdeeld over negen landen.
Koninklijke Zeelandia Groep kiest Infor CloudSuite Food & Beverage
De Koninklijke Zeelandia Groep is een Nederlands familiebedrijf met vestigingen in 31 landen en circa 3.200 medewerkers. Al meer dan 100 jaar ontwikkelt, produceert, verkoopt en distribueert het brood- en banketingrediënten die in meer dan 100 landen worden geleverd.
DSV zet in op e-commerce met overname van S&H
DSV heeft honderd procent van de aandelen verworven van e-fulfilmentbedrijf S&H. Met die overname wil DSV zijn dienstverlening in e-commerce uitbreiden, met name op het vlak van business-to-business en direct-to-consumer multi-channel fulfilment.
Delaware neemt Aztalan over
IT-dienstverlener Delaware heeft een akkoord bereikt voor de overname van het Gentse Aztalan. Al vijf jaar legt Aztalan zich toe op consultancy, de implementatie en de ontwikkeling van business management oplossingen voor kmo’s, in het bijzonder voor professionele dienstverleners.
Getronics voltooit overname van Pomeroy
Getronics heeft Pomeroy overgenomen, een Amerikaanse marktleider op het vlak van digitale transformatie van de werkplek. Deze nieuwe onderneming, met een gezamenlijke omzet van ongeveer 1,3 miljard dollar, wordt zo een leidende wereldspeler op het vlak van Managed Digital Workspace, Applications, Industry Specific Software Solutions, Multi-Cloud Management en Unified Communications.
Mattex kiest Infor CloudSuite voor digitale transformatie
Aanbieder van cloudoplossingen Infor maakt bekend dat de Mattex Group de oplossingen Infor CloudSuite Fashion, Infor CloudSuite HCM en de business intelligence-oplossing Birst heeft gekozen als onderdeel van zijn digitale transformatie. Als die is voltooid, zal het nieuwe cloudplatform Mattex helpen zijn activiteiten op te opschalen voor toekomstige groei.
Avanade België krijgt nieuwe Country Manager
Avanade, IT-consultancybedrijf en dochteronderneming van Accenture en Microsoft, heeft Johann Corlemeijer aangeduid als nieuwe Country Manager van Avanade België. De huidige Head of Sales voor Avanade Nederland startte in 2005 bij Avanade.
Atos en OutSystems sluiten strategisch partnership
OutSystems, leverancier van het Low-Code-platform voor applicatieontwikkeling, heeft een strategische overeenkomst getekend met Atos in België. Laatstgenoemde zal als IT-dienstverlener het Low-Code platform van OutSystems inzetten bij klanten om cloud- en digitale transformatie-initiatieven te versnellen.
DPDgroup blijft CO2-uitstoot reduceren
Ondanks een stijging van het aantal verwerkte pakketten, slaagt DPDgroup erin het actieve CO2-reductieprogramma ook dit jaar te handhaven. Het koeriersbedrijf tekent een daling van de CO2-uitstoot met 1,6% op in vergelijking met 2016 en met 11,2% tegenover 2013.