Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Digitalisering ondersteunt efficiënte sturing
Data zijn essentieel voor een efficiënte bedrijfsvoering. New Valmar kiest er daarom voor alle relevante data samen te brengen in Exact voor Handel. Met het ERP-pakket als unieke bron van de waarheid ondersteunt New Valmar zijn belangrijkste processen: van aankoop tot verkoop, inclusief financiën en logistiek.
Partnerinformatie: Snel een goede website nodig en daar niet te veel voor betalen?
Neem dan vandaag nog contact met ons op. Wij zijn Deal-webdesign. Aangenaam! Wij leveren snel een goede website met een toegankelijke navigatie en consistente vormgeving. Dat is ook absoluut nodig. Potentiële nieuwe klanten voor je bedrijf scrollen binnen enkele seconden weg, als zij niet direct vinden waar zij naar op zoek zijn, of als het teveel moeite kost om via de navigatie één bepaalde pagina te bereiken.
‘It takes two to start with EDI’
Om het orderproces van verwarmingsspecialist Vaillant Group Belgium te automatiseren, kwam EDI – voluit ‘electronic data interchange’ – als de geknipte oplossing naar voren. Alleen moet je om op die manier elektronische bedrijfsdocumenten uit te wisselen, wel met z’n tweeën zijn.
Wendbaarheid als onderscheidende factor
De voorbije twee jaar volgden de verstoringen van de supply chain zich in ongezien tempo op. Multinational Henkel besliste de impact van disrupties niet af te wachten, maar zelf proactief op te treden. Het duidde een team aan dat zich toespitst op het detecteren van disrupties en calamiteiten en stemde er ook zijn processen op af.
Als één team samenwerken, van A tot Z en in volle transparantie
Is Lean Integrated Project Design dé manier om projecten te realiseren? Procter & Gamble is alvast overtuigd van die originele, geïntegreerde manier om projecten op te zetten. Ook in de logistieke branche – bijvoorbeeld bij bouwprojecten – kan het volgens de multinational een flinke stap voorwaarts betekenen.
Verwacht het onverwachte
Soudal Group houdt een strak groeitempo aan. De producent van voegkitten, lijmen en PU-schuimen uit Turnhout zag het voorbije decennium zijn omzet elk jaar met meer dan tien procent stijgen en rondde vorig jaar de kaap van een miljard euro omzet.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Generix Group voldoet aan Europese interoperabiliteitsnormen voor e-invoicing
Eerder deze maand presenteerde Generix Group de ontwikkelingen in het kader van het EURINV-project aan de vertegenwoordigers van het programma ‘Connecting Europe Facility’ van de Europese Commissie. Het ‘Connecting Europe Facility’ programma wordt beheerd door het Uitvoerend Agentschap voor innovatie en netwerken (IENA) binnen de Europese Commissie.
Trends Business Information lanceert ProspectFinder
Artikel - Als onestopshop voor actuele bedrijfsinformatie biedt Trends Top, een merk van Trends Business Information, zijn klanten ook webtools aan voor financiële analyse, prospectie, geomarketing en salesmanagement. Samen met Natch, gespecialiseerd in b2b e-business, stak Trends Top een van die prospectietools in een totaal nieuw kleedje.
Digitalisering, het antwoord op stijgende klantverwachtingen
Artikel - De wereld van handel- en productiebedrijven verandert snel. De verwachtingen van de markt zijn de laatste jaren, maanden en zelfs weken sterk geëvolueerd. Als ondernemer wordt u verplicht om zich steeds aan te passen. Digitalisering speelt hierin een cruciale rol.
First en last mile als succesfactor in retail en logistiek
Whitepaper - In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant.
Prologis verhoogt duurzaamheid met Prologis Essentials Marketplace
Prologis, aanbieder van logistiek vastgoed, heeft ‘Prologis Essentials Marketplace’ in Europa gelanceerd. Het betreft een aankoopplatform dat klanten helpt bij het opzetten, integreren of upgraden van hun magazijnactiviteiten met duurzame en kostenbesparende technologieën, producten en diensten.
BigMile beschikbaar voor Europese gebruikers
Stichting Connekt (een onafhankelijk netwerk voor duurzame bereikbaarheid in mobiliteit en logistiek) en Districon Solutions (ontwikkelaar van supply chain-strategieën en -oplossingen) zijn een samenwerking aangegaan om vanuit BigMile BV de SaaS-oplossing BigMile als dienst commercieel te leveren, om te beginnen in Europa.
IFacto Group, Infront en Qubix voortaan samen onder één dak
IFacto Group, Infront en Qubix – alle Microsoft Gold Partner – bundelen hun krachten en vormen voortaan een groep van 130 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, E-Commerce, CRM en Modern Workplace met 550 klanten en een omzet van 18 miljoen euro.
Optimact vermeldt in de studie van OR/MS Today forecasting software survey
Advertorial Voor veel organisaties blijft het belangrijkste doel dat hun forecasting software snelle berekening van prognoses en bijbehorende statistieken oplevert, die tegelijkertijd robuust en zinvol zijn en gemakkelijk kunnen worden bijgewerkt zodra er nieuwe gegevens beschikbaar komen voor de verdere supply chain planning.
Sick zet technologie in om social distancing te garanderen
Met de nieuwe PeopleCounter en DistanceGuard SensorApps wil Sick de verspreiding van het COVID-19-virus helpen te vertragen. De combinatie met 2D- en 3D-LiDAR-sensoren moet ervoor zorgen dat mensen de aanbevolen minimumafstand in openbare en vooraf gedefinieerde ruimtes gemakkelijk kunnen aanhouden.
IJspaleis gaat aan de slag met Objective MES en WMS
IJspaleis, een Nederlandse producent van consumptie-ijs, maakt niet alleen ijs voor de eigen merken, zoals IJspaleis, Boerderijs, Pâtissier en Playa Ice Cream, maar is ook een belangrijke leverancier van private label ijs. Inmiddels kan IJspaleis alle Nederlandse retailers en groothandels, alsook heel wat buitenlandse, onder zijn klanten rekenen.