Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
AB Inbev
Anheuser-Busch InBev is met meer dan 500 biermerken wereldwijd de leidinggevende brouwer en behoort tot ’s werelds top vijf van consumptiegoederenbedrijven. Ze delen hun passie voor het brouwen van bier van de allerhoogste kwaliteit met bijna 200.000 collega’s in meer dan 50 landen wereldwijd.
Airbus
Worldwide Airbus designs, manufactures and delivers aerospace products, services, and solutions. A better-connected, safer world is what they strive towards. Not only for their customers but also for themselves. That’s why they decided to implement our cloud-based asset tracking solution to manage and optimize the logistics activities for the entire group.
Building Windows
Building Windows deploys hundreds of glass stillages to safely transport the four hundred windows and doors it produces each week to customers all over Belgium. Whereas in the past a lot of time and manual work went into locating these stillages, with some of them getting lost, Building Windows now relies on tracking and IoT technology from Sensolus, a specialist in connected asset management, to map out its stillages fleet.
Huurland
Huurland is a Belgian–based family company renting out machinery for construction and gardening companies. Giving customers quick and efficient access to the right machinery is their hobbyhorse. To ensure that operations in the background run well, Pascal, CEO of Huurland, implemented Sensolus for a part of their non-powered fleet.
Data management bij Eichholtz
Eichholtz is een van 's werelds meest toonaangevende lifestyle bedrijven op het gebied van interieurdesign en sfeer en vierde in 2022 haar 30-jarig bestaan.
AB Inbev
AB InBev is the largest brewery worldwide, headquartered in Belgium. Known for brewing beer and building beer brands like Budweiser, Corona and Jupiler. In total, they have more than five hundred diverse beer brands in their portfolio. To spread their love for beer even more efficiently, AB InBev partnered up with Sensolus to improve capacity management and subcontractor compliance.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Bpost neemt meerderheidsaandeel in Active Ants
Active Ants is een e-fulfilment bedrijf gevestigd in het Nederlandse Nieuwegein. Het bedrijf specialiseert zich in cross border e-commerce logistiek en staat in voor opslag, orderpicking en inpakken. Er werken 179 mensen.
Trucks en personenwagens waarschuwen elkaar op de weg
Nadat Volvo Cars in 2016 ‘Connected Safety’ voor personenwagens introduceerde, stelt nu ook Volvo Trucks een eigen versie van de cloudservice beschikbaar. Met die service kunnen Volvo-trucks en Volvo-personenauto’s elkaar automatisch waarschuwen bij gevaarlijke verkeerssituaties.
Welke medewerkers helpen je de vierde industriële revolutie te overleven?
De technologische vooruitgang blijft de wereld waarin we leven veranderen. Dat doet meteen ook de vraag naar mogelijke implicaties voor werknemers rijzen. Immers, nu al worden bepaalde functies door de automatisering van de arbeidsmarkt getroffen worden.
Gamification moet tekort aan logistiek personeel wegwerken
Omdat verladers en logistiek dienstverleners steeds moeilijker geschikt personeel vinden, zoals orderpickers of heftruckchauffeurs, heeft Logistic Workx een oplossing ontwikkeld om de ‘pre-boarding’ en ‘onboarding’ van nieuwe medewerkers te verbeteren.
Gaming-technologie vindt toepassing in de logistieke wereld
Tegenwoordig wordt gaming-technologie in steeds meer andere industrieën dan de gamingwereld ingezet. Daarom wil Hogeschool West-Vlaanderen in Kortrijk (Howest) meer studenten van de opleiding Digital Arts & Entertainment (DAE) laten doorstromen naar die andere industrieën, bijvoorbeeld de logistieke sector.
Active Nutrition International brengt producten online met Descartes pixi* WMS
Active Nutrition International uit München heeft in Duitsland en Oostenrijk twee nieuwe webshops gelanceerd. Om de orderafhandeling voor zijn sportvoedingsmerken PowerBar en Dymatize te ondersteunen, maakt de onderneming gebruik van de Descartes pixi* Warehouse Management Solution.
Slechts 5% van de bedrijven benut voordelen digitalisering in supply chain
Digitalisering transformeert de supply chain volledig. Toch geeft maar liefst 95% van de bedrijven aan dat ze in hun bedrijfsvoering en supply chain strategieën nog onvoldoende de volledige voordelen benutten van de nieuwe fysieke en analytische technologieën, zoals big data-analyses, AI, blockchain en robotica.
Intersnack investeert miljoenen euro’s in cloudtransformatieproject
De producent van hartige snacks en eigenaar van 20 merken (Chio, POM-BÄR en huismerken voor chips, noten, tortilla’s…) gaat met Infor een digitaal transformatietraject in van 10 jaar. Intersnack zal gebruik maken van de Infor Cloudsuite Food & Beverage en nog 18 andere Inforoplossingen.
Globis wordt ‘launching customer’ van iSHARE
Globis, de ERP/WMS/TMS-speler voor logistieke dienstverleners, voert als enige Belgische partner binnen het kernteam de vernieuwende Nederlandse iSHARE-afspraken door in zijn software. iSHARE is een afsprakenstelsel dat bedrijven in de supply chain moet toelaten via uniforme afspraken voor identificatie, authenticatie en autorisatie drempelloos en gecontroleerd data uit te wisselen.
Phi Data op zoek naar strategische partner
De Belgische integrator van automatische identificatie- en lokalisatieoplossingen zoekt een strategische partner om de groeiambities van het bedrijf kracht bij te zetten. In de volgende drie jaar wil Phi Data via organische groei de kaap van twintig miljoen euro omzet ronden.