Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Onderzoek Manhattan Associates: op naar het volgende normaal
Na een aantal bewogen jaren is het voor retailers duidelijk dat er aanpassingen nodig zijn om te kunnen voldoen aan veranderde, en nog steeds evoluerende, behoeften en verwachtingen van consumenten. Bijvoorbeeld de vervagende grens tussen online en offline shoppen.
Optimale en schaalbare EDI-communicatie met handelspartners voor Vandenbogaerde
Vandenbogaerde staat garant voor de verwerking en levering van rundvlees. Om hun producten te verkopen via retailers in Benelux en Noord-Frankrijk werd communicatie via EDI een must. Door de groei van het bedrijf en de noden van de levensmiddelenindustrie, werd de zoektocht naar een geïntegreerde en schaalbare EDI-oplossing gestart.
TDL Group zet in op EDI als integraal onderdeel van digitale transformatie
TDL Group richt zich volledig op de digitale transformatie van het bedrijf. EDI maakt daar een integraal deel van uit omdat het betrouwbare en realtime data oplevert. De analyse van die data laat TDL Group toe om waar nodig processen te optimaliseren.
ID Logistics
ID Logistics is een internationale groep voor contractlogistiek, met een omzet van 1.534 miljoen euro in 2019. Het bedrijf heeft meer dan 320 vestigingen in 18 landen, met een totale oppervlakte van 5,8 miljoen m² in magazijnen in Europa, Amerika, Azië en Afrika en heeft 21.000 werknemers.
Pidy Gourmet
Het begon allemaal meer dan 50 jaar geleden in een kleine Belgische banketbakkerij te Ieper, België. Door het enorme succes en om te kunnen voldoen aan de grote vraag, besloot de banketbakker zijn kwaliteitsvolle bouchées/bladerdeegpasteitjes op grote schaal te produceren, voorgebakken en vulklaar.
Coroos
COROOS is een Nederlands familiebedrijf sinds 1957 dat begon met het manueel inblikken van zacht fruit zoals aardbeien, frambozen en bramen. Ondertussen vinden hun kwaliteitsproducten de weg naar de consument via de supermarkten in Europa.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Generix Group voldoet aan Europese interoperabiliteitsnormen voor e-invoicing
Eerder deze maand presenteerde Generix Group de ontwikkelingen in het kader van het EURINV-project aan de vertegenwoordigers van het programma ‘Connecting Europe Facility’ van de Europese Commissie. Het ‘Connecting Europe Facility’ programma wordt beheerd door het Uitvoerend Agentschap voor innovatie en netwerken (IENA) binnen de Europese Commissie.
Trends Business Information lanceert ProspectFinder
Artikel - Als onestopshop voor actuele bedrijfsinformatie biedt Trends Top, een merk van Trends Business Information, zijn klanten ook webtools aan voor financiële analyse, prospectie, geomarketing en salesmanagement. Samen met Natch, gespecialiseerd in b2b e-business, stak Trends Top een van die prospectietools in een totaal nieuw kleedje.
Digitalisering, het antwoord op stijgende klantverwachtingen
Artikel - De wereld van handel- en productiebedrijven verandert snel. De verwachtingen van de markt zijn de laatste jaren, maanden en zelfs weken sterk geëvolueerd. Als ondernemer wordt u verplicht om zich steeds aan te passen. Digitalisering speelt hierin een cruciale rol.
First en last mile als succesfactor in retail en logistiek
Whitepaper - In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant.
Prologis verhoogt duurzaamheid met Prologis Essentials Marketplace
Prologis, aanbieder van logistiek vastgoed, heeft ‘Prologis Essentials Marketplace’ in Europa gelanceerd. Het betreft een aankoopplatform dat klanten helpt bij het opzetten, integreren of upgraden van hun magazijnactiviteiten met duurzame en kostenbesparende technologieën, producten en diensten.
BigMile beschikbaar voor Europese gebruikers
Stichting Connekt (een onafhankelijk netwerk voor duurzame bereikbaarheid in mobiliteit en logistiek) en Districon Solutions (ontwikkelaar van supply chain-strategieën en -oplossingen) zijn een samenwerking aangegaan om vanuit BigMile BV de SaaS-oplossing BigMile als dienst commercieel te leveren, om te beginnen in Europa.
IFacto Group, Infront en Qubix voortaan samen onder één dak
IFacto Group, Infront en Qubix – alle Microsoft Gold Partner – bundelen hun krachten en vormen voortaan een groep van 130 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, E-Commerce, CRM en Modern Workplace met 550 klanten en een omzet van 18 miljoen euro.
Optimact vermeldt in de studie van OR/MS Today forecasting software survey
Advertorial Voor veel organisaties blijft het belangrijkste doel dat hun forecasting software snelle berekening van prognoses en bijbehorende statistieken oplevert, die tegelijkertijd robuust en zinvol zijn en gemakkelijk kunnen worden bijgewerkt zodra er nieuwe gegevens beschikbaar komen voor de verdere supply chain planning.
Sick zet technologie in om social distancing te garanderen
Met de nieuwe PeopleCounter en DistanceGuard SensorApps wil Sick de verspreiding van het COVID-19-virus helpen te vertragen. De combinatie met 2D- en 3D-LiDAR-sensoren moet ervoor zorgen dat mensen de aanbevolen minimumafstand in openbare en vooraf gedefinieerde ruimtes gemakkelijk kunnen aanhouden.
IJspaleis gaat aan de slag met Objective MES en WMS
IJspaleis, een Nederlandse producent van consumptie-ijs, maakt niet alleen ijs voor de eigen merken, zoals IJspaleis, Boerderijs, Pâtissier en Playa Ice Cream, maar is ook een belangrijke leverancier van private label ijs. Inmiddels kan IJspaleis alle Nederlandse retailers en groothandels, alsook heel wat buitenlandse, onder zijn klanten rekenen.