Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Onderzoek Manhattan Associates: op naar het volgende normaal
Na een aantal bewogen jaren is het voor retailers duidelijk dat er aanpassingen nodig zijn om te kunnen voldoen aan veranderde, en nog steeds evoluerende, behoeften en verwachtingen van consumenten. Bijvoorbeeld de vervagende grens tussen online en offline shoppen.
Optimale en schaalbare EDI-communicatie met handelspartners voor Vandenbogaerde
Vandenbogaerde staat garant voor de verwerking en levering van rundvlees. Om hun producten te verkopen via retailers in Benelux en Noord-Frankrijk werd communicatie via EDI een must. Door de groei van het bedrijf en de noden van de levensmiddelenindustrie, werd de zoektocht naar een geïntegreerde en schaalbare EDI-oplossing gestart.
TDL Group zet in op EDI als integraal onderdeel van digitale transformatie
TDL Group richt zich volledig op de digitale transformatie van het bedrijf. EDI maakt daar een integraal deel van uit omdat het betrouwbare en realtime data oplevert. De analyse van die data laat TDL Group toe om waar nodig processen te optimaliseren.
ID Logistics
ID Logistics is een internationale groep voor contractlogistiek, met een omzet van 1.534 miljoen euro in 2019. Het bedrijf heeft meer dan 320 vestigingen in 18 landen, met een totale oppervlakte van 5,8 miljoen m² in magazijnen in Europa, Amerika, Azië en Afrika en heeft 21.000 werknemers.
Pidy Gourmet
Het begon allemaal meer dan 50 jaar geleden in een kleine Belgische banketbakkerij te Ieper, België. Door het enorme succes en om te kunnen voldoen aan de grote vraag, besloot de banketbakker zijn kwaliteitsvolle bouchées/bladerdeegpasteitjes op grote schaal te produceren, voorgebakken en vulklaar.
Coroos
COROOS is een Nederlands familiebedrijf sinds 1957 dat begon met het manueel inblikken van zacht fruit zoals aardbeien, frambozen en bramen. Ondertussen vinden hun kwaliteitsproducten de weg naar de consument via de supermarkten in Europa.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Webinar: Belangrijke inzichten in digitale transformatie en de technologie cruciaal om het verschil te maken.
(Advertorial) Wat is de impact van COVID-19 op onze Belgische bedrijven en hun digitale transformatie? En hoe kan de juiste technologie uw transformatie stimuleren en uw organisatie wendbaar genoeg maken om te evolueren in een dynamische markt?
Bezorgkosten blijken belangrijkste factor bij keuze van webshop
Onderzoek van Seven Senders heeft de belangrijkste behoeften van online shoppers in kaart gebracht. In samenwerking met onderzoeksbureau YouGov werden begin dit jaar 8.602 online shoppers in negen Europese landen bevraagd: in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Oostenrijk, Spanje en Zwitserland.
Generix Group opent nieuwe entiteit in Nederland
Generix Group, aanbieder van collaboratieve SaaS-oplossingen voor de supply chain, industrie en retail ecosystemen, is via zijn filialen en partners al in bijna 60 landen aanwezig. Nu komt er ook een nieuwe entiteit in Nederland. Het nieuwe filiaal in ’s Hertogenbosch moet niet alleen de nabijheid tot de Nederlandse klanten versterken, maar ook de ontwikkeling van Generix Group in de Benelux versnellen, waar de provider recent een aantal belangrijke contracten sloot voor Supply Chain Execution oplossingen voor FMCG en industriële klanten.
Optimact lanceert nieuwe functionaliteit Report en Mail
Optimact lanceert nieuwe functionaliteit als onderdeel van de integratie met Qlik Sense: Report en Mail. Tijdens de verschillende stappen van het S&OP proces heb je verschillende meetings per planningsdomein (pre-S&OP meeting) en één Executive Meeting waar alle beslissingen genomen moeten worden (bijvoorbeeld het valideren van de sales forecast naar een productie forecast of het wijzigen van een planningsbeleid voor een bepaalde SKU).
Harmonisatie van data flows - geen overbodige luxe!
Het staat buiten kijf dat de Covid-pandemie bedrijven heeft gedwongen om bijna uitsluitend via digitale kanalen te communiceren en digitaal zaken te doen met hun partners. Voor velen is informatie uitwisselen via een virtuele omgeving vandaag de enige manier om samen te werken.
9altitudes voegt het Deense Bredana Solutions aan de groep toe
Na de overname van Optimate in februari van dit jaar voegt 9altitudes met de acquisitie van Bredana Solutions opnieuw een Deense onderneming aan de groep toe. Daarmee zet de leverancier van digitale projecten in CRM, ERP, PLM, IoT, BI en DMS, zijn Europese groeiambities verder kracht bij.
Donderdag 20 mei Smart Digital Transformation, de online Summit waar we strategisch denken over technologie
Tijdens deze namiddag buigen een vijftal specialisten zich over digitale transformatie vanuit business perspectief. Technologie komt sowieso op ons af maar waarom en hoe passen we een en ander in in onze bedrijfsstrategie. De uiteenzettingen zullen niet focussen op de technologie as such maar ons allert maken op de disruptie die ze veroorzaakt, op de gevaren en de opportuniteiten.
Garvis lanceert bionisch AI-planningsplatform met centrale rol voor planner
Garvis, met hoofdkantoor in Antwerpen, werd in 2020 opgericht door Piet Buyck en Geert-Jan Van Den Bogaerde. De start-up, die nauw samenwerkt met de Universiteit Antwerpen, heeft een nieuw forecasting platform ontwikkeld waarbij de planner centraal staat.
Nederlandse bedrijven, CBS en overheid zorgen samen voor betere data-uitwisseling
In Nederland loopt een project waarin het bedrijfsleven, Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en de overheid samen de uitwisseling van gegevens willen verbeteren. In het gezamenlijke project in opdracht van de Topsector Logistiek realiseren CBS en de Stichting Uniforme Transport Code (namens TLN en Evofenedex) een digitale infrastructuur om het delen van logistieke basisdata vanuit het bedrijfsleven met het CBS, makkelijker te maken.
Design your transformation: valkuilen en groeipijnen in onze digitale transformatie
Tijdens Smart Digital Transformation – The online summit for Strategic thinking about technology, dat plaatsvindt op 20 mei ’21 hebben Maka De Lameillieure (KU Leuven/VIVES/IVERIA) en Remco Lenstra (RE-Framed / Antwerp Management School) het tijdens hun presentatie over de valkuilen en groeipijnen in onze digitale transformatie.