Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Optimaliseren van voorraadbeheer met Priority ERP
Trutex, het meest geliefde Britse schooluniformmerk, produceert en distribueert al meer dan 150 jaar kwaliteitskleding voor verschillende op maat gemaakte eisen en verkoopt deze via retailkanalen, scholen en rechtstreeks aan ouders via hun online winkel.
Verbeteren van magazijnbeheer met Priority ERP
Eastronics, een toonaangevende producent en distributeur van elektronische componenten, test- en meetinstrumenten en embedded technologiesystemen, was op zoek naar een geavanceerde ERP-oplossing met een geïntegreerd WMS om zijn magazijnbeheer te automatiseren en processen te stroomlijnen.
Cummins Generator Technologies optimaliseert magazijnbeheer met WMS
Cummins Generator Technologies, onderdeel van wereldleider op het gebied van energie Cummins Inc, produceert elektromotoren, generatoren, transformatoren en apparatuur voor energiedistributie en -controle. Het in Roemenië gevestigde bedrijf heeft 50 werknemers in dienst en gebruikt sinds juni 2017 de WMS-oplossing van Priority.
Districtos zet groei voort dankzij gestroomlijnde en geautomatiseerde backoffice processen
Sinds haar oprichting in 1997 heeft Districos, de Belgische groothandel voor professionele schoonheidsspecialisten, een constante groei doorgemaakt. In 2009 werd een nieuwe locatie in gebruik genomen waar ze vandaag operationeel zijn met een showroom, winkel en opleidingsfaciliteiten.
Continental kiest voor optimalisatie, lokalisatie en doorstroming van halffabrikaten via RTLS
Optimalisatie doorstroming halffabrikaten verhoogt productie bij Continental Sarreguemines Met een productie van meer dan 10,5 miljoen banden in 2012, speelt de site in Sarreguemines, Frankrijk een centrale rol in de strategie van de Duitse bandenproducent Continental.
In pursuit of the Self-Driving Supply Chain
In their path towards more digitized ways of working, many organizations have been on a run for decades towards implementing Enterprise Resource Planning (ERP) and Advanced Planning Systems (APS). Over the last decade however, these organizations have realized that these systems have - next to their merit as systems of records - their flaws: they indeed struggle to completely take away repetitive, labor-intensive tasks and, most importantly, they most often fail to support effective, decision-making.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Belgische e-business eindelijk aan opleving toe
Met zijn Internetbarometer onderzoekt Email-Brokers, actief in databasemanagement en interactieve marketing, hoe de aanwezigheid en de activiteiten van de Belgische bedrijven op het internet evolueren. Drie jaar na de laatste editie zijn de resultaten van de nieuwe barometer bemoedigend, want België zit eindelijk in de Europese kopgroep.
HP en Deloitte werken samen om digitale transformatie te versnellen
Beide bedrijven zullen samenwerken aan de implementatie van HP’s Jet Fusion 3D-printtechnologie in grote productieomgevingen. Dat moet ervoor zorgen dat bedrijven sneller producten kunnen ontwerpen en produceren, maar ook een flexibelere supply chain kunnen inrichten en hun productieproces efficiënter maken.
5 miljoen groeigeld voor e-commerce verzendtool SendCloud
SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro binnengehaald. Het snelgroeiende tech-bedrijf werd in 2012 opgericht om het verzend- en retourproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren door het slimmer en goedkoper te laten verlopen.
Uniconta breidt uit naar Nederland
Mede dankzij een recente kapitaalinjectie is de uitrol van het Deense Uniconta naar de Nederlandse markt een feit. Uniconta is een Software-as-a-Service ERP-systeem dat is ontwikkeld door Erik Damgaard en is gebaseerd op de kennis en ervaring uit de eerdere ontwikkeling van vijf ERP-applicaties, onder andere Concorde XAL en Microsoft Dynamics AX.
Avanade biedt nieuwe Microsoft Azure Stack oplossing
De geïntegreerde oplossing opereert vanuit één enkele provider en wordt on-premise aangeboden, maar ook gehost vanuit externe locaties of Avanade datacenters. Binnenkort wordt het product ook aangeboden via het Accenture Cloud Platform (ACP).
Nieuwe CEO voor Ordina Belgium & Luxemburg
Eind juli is Lieven Verhaevert aangetreden als nieuwe CEO van Ordina Belgium & Luxemburg. Hij volgt daarmee Franky Van Damme op die in november vorig jaar tijdelijk de rol van CEO op zich nam. Verhaevert was general manager Insurance bij CSC & DXC Technology, waar hij verantwoordelijk was voor de resultaten in België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië.
SSCC-code van GS1 gekozen voor unieke identificatie van pakjes
Het CEN (European Committee for Standardisation) heeft de SSCC-code van standaardenorganisatie GS1geselecteerd om elk pakje dat in Europa wordt verzonden, uniek te identificeren. Dat houdt in dat ieder pakje, ongeacht de verzender of de pakjesdienst, een unieke code krijgt volgens dezelfde standaard.
Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring
Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.
Belg behoort tot meest loyale e-shoppers van Europa
De nieuwste E-Shopper Barometer, een grootschalig pan-Europees onderzoek van DPDGroup, toont aan dat Belgen (88%) steevast bij dezelfde online shops kopen. Belgen gaan ook vaak virtueel over de grenzen heen shoppen. Zo kocht 71% van de Belgen al eens online bij een buitenlandse webshop, terwijl het Europese gemiddelde op 33% ligt.