Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Duracell Belgium steekt power in innovatie
Al generaties lang is Duracell een begrip in ons land. De producent van alkalinebatterijen is sinds 1967 in België actief. Van de vier vestigingen die het bedrijf wereldwijd heeft, bevindt de enige Europese fabriek zich in Aarschot. Dankzij een digitale transformatie slaagde de vestiging erin om concurrentieel te blijven ten opzichte van haar Aziatische zusterbedrijven.
AI voorbij met production intelligence
De maakindustrie staat voor een grote uitdaging. Consumenten leggen de lat almaar hoger voor de producten die ze kopen, zonder dat ze daar veel extra voor willen betalen. Innovatie, onder meer op basis van artificiële intelligentie, speelt een belangrijke rol om daaraan tegemoet te komen.
Digital twin helpt fysieke wereld beter te begrijpen
Wendbaarheid en veerkracht wapenen organisaties tegen toekomstige verstoringen van de supply chain. Datatransparantie en zichtbaarheid vormen daartoe essentiële factoren. Een digital twin slaat een brug tussen de fysieke en virtuele wereld en helpt daarbij de nodige visibiliteit te bereiken.
Achieving better digital organisation through IT/OT convergence
Challenges, benefits and key success factors: 44% of companies report challenges with transparency on performance 37% of companies indicate a lack of process control in production 80% of manufacturing data created in the last two years has not been used to its full potential Download the full report In recent years, a majority of industrial companies have migrated to more complex ecosystems to boost and enhance their digital capabilities.
Connecting your workforce
The war on talent rages, the workforce ages and manufacturing jobs become ever more complex Reduce the impact of these trends by connecting your workforce through technology like tablets and smartglasses.
Optimaliseren van voorraadbeheer met Priority ERP
Trutex, het meest geliefde Britse schooluniformmerk, produceert en distribueert al meer dan 150 jaar kwaliteitskleding voor verschillende op maat gemaakte eisen en verkoopt deze via retailkanalen, scholen en rechtstreeks aan ouders via hun online winkel.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Van Hessen implementeert Cloud BI en Analytics Services van Inergy
De Nederlandse onderneming Van Hessen is wereldwijd actief in het oogsten, verwerken en distribueren van natuurdarmen, vleesproducten en farmaceutische producten. Voor zijn activiteiten op het vlak van business intelligence (BI) en analytics heeft het bedrijf een samenwerkingsakkoord getekend met Inergy.
Belgen vinden prijs en bestelgemak het belangrijkst bij e-shoppen
Ruim driekwart van de Belgen vindt de verkoopprijs en de eenvoud waarmee online kan worden besteld de belangrijkste criteria bij online shoppen. Dat blijkt uit een onderzoek dat verpakkingsbedrijf DS Smith liet uitvoeren door Mintel bij in totaal 5.000 e-shoppers, verdeeld over negen landen.
Koninklijke Zeelandia Groep kiest Infor CloudSuite Food & Beverage
De Koninklijke Zeelandia Groep is een Nederlands familiebedrijf met vestigingen in 31 landen en circa 3.200 medewerkers. Al meer dan 100 jaar ontwikkelt, produceert, verkoopt en distribueert het brood- en banketingrediënten die in meer dan 100 landen worden geleverd.
DSV zet in op e-commerce met overname van S&H
DSV heeft honderd procent van de aandelen verworven van e-fulfilmentbedrijf S&H. Met die overname wil DSV zijn dienstverlening in e-commerce uitbreiden, met name op het vlak van business-to-business en direct-to-consumer multi-channel fulfilment.
Delaware neemt Aztalan over
IT-dienstverlener Delaware heeft een akkoord bereikt voor de overname van het Gentse Aztalan. Al vijf jaar legt Aztalan zich toe op consultancy, de implementatie en de ontwikkeling van business management oplossingen voor kmo’s, in het bijzonder voor professionele dienstverleners.
Getronics voltooit overname van Pomeroy
Getronics heeft Pomeroy overgenomen, een Amerikaanse marktleider op het vlak van digitale transformatie van de werkplek. Deze nieuwe onderneming, met een gezamenlijke omzet van ongeveer 1,3 miljard dollar, wordt zo een leidende wereldspeler op het vlak van Managed Digital Workspace, Applications, Industry Specific Software Solutions, Multi-Cloud Management en Unified Communications.
Mattex kiest Infor CloudSuite voor digitale transformatie
Aanbieder van cloudoplossingen Infor maakt bekend dat de Mattex Group de oplossingen Infor CloudSuite Fashion, Infor CloudSuite HCM en de business intelligence-oplossing Birst heeft gekozen als onderdeel van zijn digitale transformatie. Als die is voltooid, zal het nieuwe cloudplatform Mattex helpen zijn activiteiten op te opschalen voor toekomstige groei.
Avanade België krijgt nieuwe Country Manager
Avanade, IT-consultancybedrijf en dochteronderneming van Accenture en Microsoft, heeft Johann Corlemeijer aangeduid als nieuwe Country Manager van Avanade België. De huidige Head of Sales voor Avanade Nederland startte in 2005 bij Avanade.
Atos en OutSystems sluiten strategisch partnership
OutSystems, leverancier van het Low-Code-platform voor applicatieontwikkeling, heeft een strategische overeenkomst getekend met Atos in België. Laatstgenoemde zal als IT-dienstverlener het Low-Code platform van OutSystems inzetten bij klanten om cloud- en digitale transformatie-initiatieven te versnellen.
DPDgroup blijft CO2-uitstoot reduceren
Ondanks een stijging van het aantal verwerkte pakketten, slaagt DPDgroup erin het actieve CO2-reductieprogramma ook dit jaar te handhaven. Het koeriersbedrijf tekent een daling van de CO2-uitstoot met 1,6% op in vergelijking met 2016 en met 11,2% tegenover 2013.