3rd Party logistics
Weg van geografische clustering
Aveve zoekt balans tussen optimale operaties en wensen van de klant
De meesten onder ons zullen Aveve, onderdeel van Arvesta, kennen van zijn agrarische groothandels en winkels. Om de producten naar zijn tweehonderd winkels te verdelen, vertrouwt het bedrijf van oudsher op geografische clustering, maar met de gestage groei van de organisatie werkte die manier van distribueren steeds minder goed. Daarom zette Arvesta samen met Groenewout Consulting een optimaliseringstraject in. Tekst en uitleg bij dit project kregen we van Evert Armirotto, transport coördinator bij Arvesta Retail.
Recente artikelen
Duurzaamheid in de zorgsector
Hospital Logistics ontstond meer dan twintig jaar geleden in de schoot van het Universitair Ziekenhuis Leuven om het beheer van diens goederenlogistiek op zich te nemen. Ondertussen is de onderneming actief in België en Nederland en zorgt ze er via een uitgekiende en efficiënte supply chain voor dat de zorgsector de toelevering van zijn materialen volledig onder controle heeft en kan bijsturen.
Flexibele automatisering voor logistieke dienstverlener
Hoewel automatisering binnen het magazijn belangrijke voordelen kan opleveren, is dat voor logistieke dienstverleners geen evidentie. Vooral hun kortlopende contracten zorgen ervoor dat zij zich niet willen of kunnen binden aan het keurslijf van een sterk geautomatiseerd systeem.
Uitbesteding beste optie voor realisatie van Loavies’ groeiambities
De snelle omzetgroei stelde e-tailer Loavies in het voorjaar van 2017 voor een belangrijke vraag: moet de logistiek worden uitbesteed of is zelf doen de beste optie? Adviesbureau Groenewout heeft de online fashion store geholpen bij het vinden van het antwoord.
Tewerkstelling in Transport & Logistiek stagneert
Volgens de recentste Manpower Barometer zou de tewerkstelling in de transportsector in het 1ste kwartaal van 2018 geen grote schommelingen vertonen. Van de bevraagde Belgische werkgevers uit de sector is 6% van plan de eerste drie maanden van het nieuwe jaar medewerkers aan te werven.
Iedereen pakjesbezorger
Hoe vaak rijdt u alleen rond in de wagen, met een zo goed als lege kofferbak? Best vaak, durven we te wedden. Zou het niet efficiënter zijn mochten we tijdens onze eenzame ritten pakketjes voor de buren meenemen? Goed tegen de congestie en voor onze portemonnee.
Cargopooling zit in de lift
Tijdens het seminar Cargopooling konden een resem Belgische samenwerkingsplatformen voor het bundelen van transporten zich presenteren. Niet alleen het grote aantal, maar vaak ook de ambitieuze doelstellingen vormen een indrukwekkend bewijs van de wil tot samenwerking die in de sector heerst.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Wegvervoer start-up Trucksters opent eerste vestiging in België
De jonge Spaanse wegvervoerder Trucksters heeft zijn eerste Belgische vestiging geopend in Brussel. De Madrileense start-up noemt België een belangrijke regio met veel bedrijven die kunnen profiteren van zijn express-wegtransportdiensten. Als directeur van de nieuwe vestiging is Grégory Truijens aangesteld.
H.Essers neemt bouwtransportactiviteiten Alders Bulk Logistics over
Met zijn segment Infra biedt H.Essers al jaren logistieke oplossingen voor de bouwsector. De logistiek dienstverlener verstevigt nu zijn positie in het marktsegment door de bouwtransportactiviteiten van Alders Bulk Logistics – tot voor kort Alders Transport – over te nemen.
UPS Healthcare breidt wereldwijd netwerk voor koudeketenlogistiek uit
Marken, de logistieke divisie voor klinische testen van UPS Healthcare, heeft zijn wereldwijde netwerk uitgebreid om tegemoet te komen aan de toegenomen vraag naar diensten voor de toeleveringsketen van klinische geneesmiddelen, vooral voor klinische cel- en gentesten.
Supply Chain Innovations 2021
Bekijk het volledige programma Op 7 oktober organiseert Value Chain HET event voor de supply chain managers: Supply Chain Innovations 2021. Met 60 partners die hun innovaties tonen op het netwerkplatform en 40 uiteenzettingen over diverse aspecten van het supply chain management, is dit het belangrijkste event van het jaar.
Renault Trucks breidt gamma elektrische vrachtwagens voor stadsdistributie uit
Renault Trucks, onderdeel van de Volvo Group, breidt zijn volledig elektrische range verder uit om tegemoet te kunnen komen aan de uiteenlopende wensen van de stadsdistributie. De fabrikant start met de serieproductie van een 19-tons Renault Trucks D Wide Z.E.
Lucardi krijgt meer grip op supply chain met Yellowstar
Met ongeveer 125 eigen winkels en een webshop is Lucardi een van de grootste juweliersketens van Nederland. Kenmerkend voor de winkels zijn het open winkelfront en de presentatie in glazen vitrines, waar klanten uit het aanbod aan sieraden en horloges kunnen kiezen.
PAC2000A Conad verhoogt transport visibility met Tesisquare en Shippeo
Tesisquare, een technologiepartner die zich toelegt op het ontwerp en de implementatie van collaboratieve digitale ecosystemen, en Shippeo, gespecialiseerd in realtime transport visibility, zijn door PAC2000A Conad geselecteerd als projectpartners om de realtime transport visibility te verbeteren.
Manuport Logistics neemt het Turkse Mira Transport over
Manuport Logistics (MPL) heeft de acquisitie aangekondigd van Mira Transport Services. Mira is een expediteur met kantoren in Turkije (Istanbul (hoofdkantoor), Gemlik, Mersin en Izmir) en de VS (New York). Het bedrijf, dat in 2000 door de Roxcel Group werd opgericht, heeft meer dan 100 medewerkers en beschikt over een eigen magazijn van 15.000m² in Istanbul.
Agrifirm kiest voor binnenvaart
Binnen de Royal Agrifirm Group zet Nuscience Belgium een volgende belangrijke stap richting duurzaam transport. De nieuwe exportfabriek voor concentraten in Grobbendonk zal een groot deel van zijn export in containers via de vlakbij gelegen DLCT-terminal per binnenschip naar de Antwerpse haven vervoeren.
VIL test met succes intern transport op waterstof
Waterstof is geen verre droom meer. Dat is de conclusie van VIL, dat met het project Hydrolog gedurende zes weken een waterstof aangedreven terminaltractor en een vorkheftruck testte op twee terminals in de Antwerpse haven. De demonstraties tonen aan dat waterstof als zero-emissie brandstof op een veilige en performante wijze kan worden ingezet voor de aandrijving van zwaar logistiek equipment.