3rd Party logistics
Weg van geografische clustering
Aveve zoekt balans tussen optimale operaties en wensen van de klant
De meesten onder ons zullen Aveve, onderdeel van Arvesta, kennen van zijn agrarische groothandels en winkels. Om de producten naar zijn tweehonderd winkels te verdelen, vertrouwt het bedrijf van oudsher op geografische clustering, maar met de gestage groei van de organisatie werkte die manier van distribueren steeds minder goed. Daarom zette Arvesta samen met Groenewout Consulting een optimaliseringstraject in. Tekst en uitleg bij dit project kregen we van Evert Armirotto, transport coördinator bij Arvesta Retail.
Recente artikelen
Aviko bespaart 889 ton CO2 met palletpooling
Uw business laten groeien betekent ook het efficiënter en duurzamer maken van verschillende processen. Een overschakeling van white wood naar palletpooling biedt bijvoorbeeld vele voordelen voor u en uw business. Soms kan dat namelijk veel tijd, moeite en geld kosten.
HANNOVER MESSE toont de positieve effecten van de industriële transformatie
Welke effecten hebben digitalisatie, individualisatie en klimaatbescherming op de huidige industrie? Het antwoord op deze vraag biedt HANNOVER MESSE. Haar begeleidend thema “Industrial Transformation” presenteert niet alleen de gevolgen maar ook de voordelen die gepaard gaan met de industriële transformatie.
Van Moer Logistics
Van Moer Logistics heeft een groeitraject waar veel bedrijven jaloers op zijn. Het bedrijf evolueerde op enkele jaren van een bescheiden KMO naar een bedrijf met 1200 medewerkers in 23 locaties. Meer dan 100 van die medewerkers werken met Dynamics NAV.
Innovatieve productie locatie voor Euroma
Na bijna 70 jaar verhuist Euroma terug naar daar waar het begon: Zwolle. Deze succesvolle kruidenleverancier ontwikkelt al meer dan 100 jaar producten gemaakt met specerijen vanuit de hele wereld. Vanwege de alsmaar groeiende productie ging Euroma op zoek naar een nieuwe productielocatie.
Innovatie, duurzaamheid en welzijn
Het succes van Snel Logistic Solutions is niet vanzelf gekomen. Hun groei is het resultaat van een doorgedreven inzet op het vlak van efficiëntie en innovatie, duurzaam ondernemen en het welzijn van de medewerkers. Met 140 trekkers, 270 medewerkers en een omzet van 30 miljoen euro is het een strategie die werkt.
4.500 maaltijden op tijd geleverd
De goederenstroom voor meer dan 60 klinieken, instituten en inrichtingen van het Universitair Medisch Centrum Mainz bestaat onder andere uit regelmatige leveringen en speciale transporten. Om deze processen te optimaliseren werden twee LiftRunner-routetreinen van STILL aangeschaft.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Jan Blomme aangesteld als site manager van DSV’s Specialised Healthcare Cluster
Sinds 1 mei bekleedt Jan Blomme de functie van site manager in de ‘Specialised Healthcare Cluster’ van DSV in Gent. De Specialised Healthcare Cluster, onderdeel van DSV Solutions, is een gespecialiseerde zorgcluster van meer dan 80.000m² die dient als distributiepunt voor ziekenhuizen en andere medische voorzieningen in heel Europa.
VIL wijst op tijdswinst bij lossen en laden dankzij integratie realtime data in dynamisch slotboekingssysteem
Bedrijven en consumenten verwachten steeds meer dat producten snel, flexibel en betrouwbaar worden geleverd. Verlies- en wachturen bij magazijnen en distributiecentra zijn daardoor meer dan ooit uit den boze. Daarom heeft VIL met het project OptiPlan nagegaan wat de mogelijkheden zijn om de planning voor het laden en lossen te optimaliseren door realtime data te integreren in een dynamisch slotboekingssysteem.
Lineas neemt Independent Rail Partner in Nederland over
De Europese private spoorvrachtoperator Lineas versterkt zijn aanwezigheid in de haven van Rotterdam en Nederland met de overname van operator Independent Rail Partner (IRP). De voorbije jaren heeft Lineas zijn Green Xpress Network uitgebreid tot 23 bestemmingen in heel Europa.
Go4Logistics wordt eerste Ultimo implementatiepartner in België
Het Belgische Go4Logistics, ontwikkelaar van oplossingen voor transport- en logistieke bedrijven, breidt per 1 juni zijn dienstverlening uit met Ultimo services. Daarmee wordt het bedrijf de eerste implementatiepartner voor Ultimo in België.
DSV Panalpina neemt Global Integrated Logistics van Agility over
Twee jaar na de overname van het Zwitserse Panalpina kondigt de Deense transport- en logistieke onderneming DSV opnieuw een grote acquisitie aan: Agility Global Integrated Logistics (GIL). Met de overname is een prijskaartje van bijna 3,5 miljard euro (DKK 26 miljard) gemoeid.
Colruyt Group zorgt voor eerste stille levering met elektrische truck
Colruyt Group heeft in Brussel een eerste stille levering met een elektrische 44 ton-truck uitgevoerd. Daarmee zet de retailer, die dagelijks 1.000 ton producten aan 24 winkels in het Brussels Gewest levert, een belangrijke stap richting meer duurzaam leveren in een stedelijke context.
Delta realiseert duurzaam Cradle-to-Cradle EDC voor Levi Strauss & Co
Op een terrein van ruim 15 hectare op het industrieterrein ‘Grosse Heide Wulfen’ in Dorsten (Noordrijn-Westfalen) start de Delta Development Group binnenkort met de bouw van wat het groenste distributiecentrum van Duitsland moet worden. De Nederlandse projectontwikkelaar haalt met het nieuwe logistieke pand niet alleen mode-autoriteit Levi Strauss & Co naar de regio, maar realiseert ook het eerste Cradle-to-Cradle geoptimaliseerde logistieke project van Duitsland.
Nieuw City-depot voor GLS in Wijnegem
Afgelopen week heeft GLS Belgium een nieuw leveringsdepot in Wijnegem geopend. De nieuwe GLS-vestiging aan de Antwerpse stadsrand zal instaan voor leveringen naar Antwerpen en het noordelijke en oostelijke deel van de voorstad. Op een oppervlakte van 5.735m² zal het nieuwe depot tot 10.500 pakketten per dag kunnen verwerken.
TLV waarschuwt voor full tracing bij groupagevervoer
Net als bij particuliere pakjeszendingen, rekenen klanten in de transportsector steeds vaker op tracking & tracing voor hun rit. De technologie laat toe routes te optimaliseren en is bij FTL eenvoudig uit te rollen. “Maar bij LTL, zoals groupagevervoer, loeren belangrijke risico’s om de hoek”, waarschuwt Transport en Logistiek Vlaanderen, de beroepsvereniging van ondernemingen in transport en logistiek.
Fysiek Internet getest in haven Antwerpen en Zeebrugge
Verwacht wordt dat het transport over de weg tegen 2030 met zo’n 40% zal toenemen. Als die extra 40% effectief op de weg belandt, wordt de situatie op de Vlaamse wegen onhoudbaar.