3rd Party logistics
Weg van geografische clustering
Aveve zoekt balans tussen optimale operaties en wensen van de klant
De meesten onder ons zullen Aveve, onderdeel van Arvesta, kennen van zijn agrarische groothandels en winkels. Om de producten naar zijn tweehonderd winkels te verdelen, vertrouwt het bedrijf van oudsher op geografische clustering, maar met de gestage groei van de organisatie werkte die manier van distribueren steeds minder goed. Daarom zette Arvesta samen met Groenewout Consulting een optimaliseringstraject in. Tekst en uitleg bij dit project kregen we van Evert Armirotto, transport coördinator bij Arvesta Retail.
Recente artikelen
Incoterms 2020
De International Chamber of Commerce (ICC) heeft onlangs de nieuwste versie van de Incoterms gepubliceerd. De internationale handelsregels leggen sinds 1936 de wederzijdse verplichtingen tussen koper en verkoper vast. Lieve Lombaert, docent aan de Hogeschool VIVES, was een van de Belgische vertegenwoordigers bij het ICC voor het opstellen van de geactualiseerde Incoterms.
Flexibiliteit is het sleutelwoord
Een uitgebreid en divers klantenbestand, kleine levervensters, variabele ordergroottes en stedelijke aanleveringen, … Het is de uitdagende context waarbinnen Sligro Food Group in België zijn logistieke processen organiseert. De toonaangevende leverancier voor onder meer de horecasector, de institutionele markt en het foodservicekanaal zet sterk in op flexibiliteit en groepssynergie om via een hub-and-spoke model de goederenstromen te organiseren.
Brucargo krijgt grondige facelift
Het wereldwijde luchtvrachtverkeer zal de komende twintig jaar met gemiddeld 4,2 procent per jaar toenemen, voorspelt vliegtuigbouwer Boeing. Dat verklaart meteen de stevige groeiambities die onze nationale vrachtluchthaven Brucargo blijft koesteren, ondanks de tegenvallende resultaten voor het lopende boekjaar.
Ladingzekering zelden helemaal op punt
Politie- en douanediensten stelden de afgelopen maanden opnieuw tal van inbreuken vast rond ladingzekering. Hoewel de meest recente wetswijziging al ruim twee jaar geleden is doorgevoerd, blijken veel bedrijven nog altijd niet of onvoldoende op de hoogte van hun verantwoordelijkheden en de geldende technische eisen.
Gezocht: nieuwe manieren om steden duurzaam te bevoorraden
Om zijn land sociaal en economisch er weer bovenop te krijgen, lanceerde de Amerikaanse president Roosevelt in de crisisjaren dertig van de vorige eeuw een ambitieus en omvangrijk hervormingsprogramma. Die fameuze ‘New Deal’ inspireerde menig leider die na hem kwam.
National DCP integreert supply chain operaties
“Onze chauffeurs leggen meer dan 28 miljoen mijl per jaar af, transport is dus een belangrijk onderdeel van onze kostenstructuur en waardepropositie. Optimaliseren van onze inbound- en outboundwegennet staat centraal om alles goed te laten verlopen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Wegvervoer start-up Trucksters opent eerste vestiging in België
De jonge Spaanse wegvervoerder Trucksters heeft zijn eerste Belgische vestiging geopend in Brussel. De Madrileense start-up noemt België een belangrijke regio met veel bedrijven die kunnen profiteren van zijn express-wegtransportdiensten. Als directeur van de nieuwe vestiging is Grégory Truijens aangesteld.
H.Essers neemt bouwtransportactiviteiten Alders Bulk Logistics over
Met zijn segment Infra biedt H.Essers al jaren logistieke oplossingen voor de bouwsector. De logistiek dienstverlener verstevigt nu zijn positie in het marktsegment door de bouwtransportactiviteiten van Alders Bulk Logistics – tot voor kort Alders Transport – over te nemen.
UPS Healthcare breidt wereldwijd netwerk voor koudeketenlogistiek uit
Marken, de logistieke divisie voor klinische testen van UPS Healthcare, heeft zijn wereldwijde netwerk uitgebreid om tegemoet te komen aan de toegenomen vraag naar diensten voor de toeleveringsketen van klinische geneesmiddelen, vooral voor klinische cel- en gentesten.
Supply Chain Innovations 2021
Bekijk het volledige programma Op 7 oktober organiseert Value Chain HET event voor de supply chain managers: Supply Chain Innovations 2021. Met 60 partners die hun innovaties tonen op het netwerkplatform en 40 uiteenzettingen over diverse aspecten van het supply chain management, is dit het belangrijkste event van het jaar.
Renault Trucks breidt gamma elektrische vrachtwagens voor stadsdistributie uit
Renault Trucks, onderdeel van de Volvo Group, breidt zijn volledig elektrische range verder uit om tegemoet te kunnen komen aan de uiteenlopende wensen van de stadsdistributie. De fabrikant start met de serieproductie van een 19-tons Renault Trucks D Wide Z.E.
Lucardi krijgt meer grip op supply chain met Yellowstar
Met ongeveer 125 eigen winkels en een webshop is Lucardi een van de grootste juweliersketens van Nederland. Kenmerkend voor de winkels zijn het open winkelfront en de presentatie in glazen vitrines, waar klanten uit het aanbod aan sieraden en horloges kunnen kiezen.
PAC2000A Conad verhoogt transport visibility met Tesisquare en Shippeo
Tesisquare, een technologiepartner die zich toelegt op het ontwerp en de implementatie van collaboratieve digitale ecosystemen, en Shippeo, gespecialiseerd in realtime transport visibility, zijn door PAC2000A Conad geselecteerd als projectpartners om de realtime transport visibility te verbeteren.
Manuport Logistics neemt het Turkse Mira Transport over
Manuport Logistics (MPL) heeft de acquisitie aangekondigd van Mira Transport Services. Mira is een expediteur met kantoren in Turkije (Istanbul (hoofdkantoor), Gemlik, Mersin en Izmir) en de VS (New York). Het bedrijf, dat in 2000 door de Roxcel Group werd opgericht, heeft meer dan 100 medewerkers en beschikt over een eigen magazijn van 15.000m² in Istanbul.
Agrifirm kiest voor binnenvaart
Binnen de Royal Agrifirm Group zet Nuscience Belgium een volgende belangrijke stap richting duurzaam transport. De nieuwe exportfabriek voor concentraten in Grobbendonk zal een groot deel van zijn export in containers via de vlakbij gelegen DLCT-terminal per binnenschip naar de Antwerpse haven vervoeren.
VIL test met succes intern transport op waterstof
Waterstof is geen verre droom meer. Dat is de conclusie van VIL, dat met het project Hydrolog gedurende zes weken een waterstof aangedreven terminaltractor en een vorkheftruck testte op twee terminals in de Antwerpse haven. De demonstraties tonen aan dat waterstof als zero-emissie brandstof op een veilige en performante wijze kan worden ingezet voor de aandrijving van zwaar logistiek equipment.