3rd Party logistics
Weg van geografische clustering
Aveve zoekt balans tussen optimale operaties en wensen van de klant
De meesten onder ons zullen Aveve, onderdeel van Arvesta, kennen van zijn agrarische groothandels en winkels. Om de producten naar zijn tweehonderd winkels te verdelen, vertrouwt het bedrijf van oudsher op geografische clustering, maar met de gestage groei van de organisatie werkte die manier van distribueren steeds minder goed. Daarom zette Arvesta samen met Groenewout Consulting een optimaliseringstraject in. Tekst en uitleg bij dit project kregen we van Evert Armirotto, transport coördinator bij Arvesta Retail.
Recente artikelen
ID Logistics optimaliseert de inventarisatie met Full Pallet Inventory-oplossing van Zetes
ID Logistics, een Europees marktleider in contractlogistiek, zet een nieuwe stap in de digitalisering van zijn magazijnen met Full Pallet Inventory, een door Zetes ontwikkelde technologie. Dit systeem, onderdeel van ZetesMedea Logistics Execution, gebruikt vision-technologie om voorraden op pallets snel te inventariseren.
Swinkels Family Brewers
Dankzij drie eeuwen vakmanschap en een gezonde ondernemersgeest is Swinkels Family Brewers, een onafhankelijke familie van brouwers en mouters, gekomen waar het nu staat. De implementatie van een vernieuwde EDI-oplossing vindt Swinkels Family Brewers belangrijk omdat het bedrijf wil blijven ontwikkelen in slimmer en duurzamer ondernemen. Met deze EDI-update is Swinkels Family Brewers klaar voor de toekomst.
Streamliner whitepaper
The supply chain landscape has undergone a profound digital transformation in recent years, yet hidden costs persist in the process starting from the moment goods are ordered until they arrive at the warehouse, affecting the financial performance of organizations.
The missing link in modern supply chain management
Today, if you google for the biggest trends in supply chain, you’ll find‘horizontal collaboration’ to be one of them. But even though we have seen afew interesting pilot projects, they were never scalable.
Meer dan een lockdowngril
De coronacrisis gaf e-commerce wereldwijd een ongeziene boost. Zogenaamde ‘brick and mortar’ winkels hadden het moeilijk om hun activiteiten online te vertalen, terwijl klassieke e-commerce – business-to-consumer (B2C) – volop profiteerde en een recordverkoop liet optekenen. In de slipstream daarvan zagen we de boom van een niche binnen de e-commerce: die van consumer-to-consumer (C2C) e-commerce.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Eckes-Granini schakelt Shippeo in voor betere klantervaring en kleinere ecologische footprint
Vruchtensapleverancier Eckes-Granini heeft gekozen voor het realtime visibility platform van Shippeo om zijn operationele efficiëntie te verbeteren en de CO2-uitstoot te verminderen. Vorig jaar stapten Shippeo, Eckes-Granini en Kaufland in een cross supply chain samenwerkingsproject gericht op het delen van transportruimte om lege ritten en inactieve tijden in de logistiek te voorkomen.
Transportprijzen dalen als gevolg van afnemende knelpunten in wegvervoer
Transporeon stelt vast dat er op de Europese spotmarkt weer significante capaciteit beschikbaar gekomen is in de week van 30 maart tot 4 april 2020, na de recente druk op het wegvervoer. Hoewel de capaciteit in het algemeen in absolute termen is gedaald, kende de vraag een nog sterkere daling.
Trip & Co zorgt voor veilig vervoer van luchtvracht in passagiersvliegtuigen
Trip & Co, producent van veiligheidsproducten voor de vrachtsector, heeft een oplossing ontwikkeld waardoor luchtvaartmaatschappijen die de passagiersruimtes in het vliegtuig gebruiken om vracht te transporteren, dat efficiënter en veiliger kunnen doen.
Transport- en logistieke sector slaat noodkreet
De Belgische logistieke en transportfederaties Febetra, TLV en UPTR luiden gezamenlijk de noodklok na onderhandelingen met de vakbonden. De federaties werden er geconfronteerd met de vraag van de vakbonden om alle werkende arbeiders in de hele sector een extra premie of vergoeding toe te kennen om hun werkwilligheid extra te belonen.
Transporeon stelt informatie over Europees goederenvervoer gratis ter beschikking in kader van Covid-19
Transporeon heeft op zijn website een informatieportaal opgezet over de effecten van Covid-19 op de economie, goederenvervoer en de logistieke sector. Dat platform heeft als doel logistiek managers te ondersteunen om wereldwijde toeleveringsketens draaiende te houden.
DSV Solutions benoemt Peter van der Maas tot EVP Benelux
Sinds 16 maart 2020 is Peter van der Maas (52) executive vice president van de business unit Solutions in de Benelux. Daarmee worden zijn taken en verantwoordelijkheden uitgebreid met België en Luxemburg. Daarnaast blijft hij eindverantwoordelijk voor DSV Multi-Channel Fulfilment in Nederland.
GDL Transport digitaliseert magazijnprocessen met WMS van Elevate-IT
GDL Transport is als transport- en opslagbedrijf gespecialiseerd in de logistiek van wijn, voedingsgerelateerde en biologische producten. Daarbij krijgt de onderneming te maken met uitgebreide vastlegging als het gaat om de route die goederen afleggen en de bijbehorende accijns- en douaneadministratie.
PTV routeplanner geeft wachttijden bij grensovergangen weer
In deze coronatijden staat transport en logistiek voor nieuwe uitdagingen. Denken we maar aan oplopende wachttijden bij de grensovergangen, met laattijdige leveringen tot gevolg. Omdat transparantie nu meer dan ooit belangrijk is voor planners, integreert PTV Group vanaf nu de gegevens over de actuele wachttijden aan de grenzen in zijn routeplanningssoftware.
Schweizerzug en RTSB verbinden Zwitserland met China per spoor
Vanaf 1 april 2020 zullen de Zwitserse spoorwegdienstverlener Schweizerzug en RTSB, een transportonderneming met focus op intermodale block train concepten tussen China, het GOS en Europa, één keer per week tussen Zwitserland en China sporen.
Goodman verkoopt Oost-Europese portefeuille en focust op grote Europese consumentenmarkten
Het Goodman European Partnership (GEP) en Goodman Group hebben een overeenkomst ondertekend met GLP voor de verkoop van de Goodman activa in Oost-Europa, meer bepaald Polen, Hongarije, Tsjechië en Slovakije. De verkoop ligt in lijn met de strategie van de vastgoedontwikkelaar om zijn portefeuille volledig te concentreren op de belangrijkste stedelijke regio’s en consumentenmarkten op het Europese vasteland (Duitsland, Frankrijk, Spanje, Benelux en Italië).