3rd Party logistics
Weg van geografische clustering
Aveve zoekt balans tussen optimale operaties en wensen van de klant
De meesten onder ons zullen Aveve, onderdeel van Arvesta, kennen van zijn agrarische groothandels en winkels. Om de producten naar zijn tweehonderd winkels te verdelen, vertrouwt het bedrijf van oudsher op geografische clustering, maar met de gestage groei van de organisatie werkte die manier van distribueren steeds minder goed. Daarom zette Arvesta samen met Groenewout Consulting een optimaliseringstraject in. Tekst en uitleg bij dit project kregen we van Evert Armirotto, transport coördinator bij Arvesta Retail.
Recente artikelen
ID Logistics optimaliseert de inventarisatie met Full Pallet Inventory-oplossing van Zetes
ID Logistics, een Europees marktleider in contractlogistiek, zet een nieuwe stap in de digitalisering van zijn magazijnen met Full Pallet Inventory, een door Zetes ontwikkelde technologie. Dit systeem, onderdeel van ZetesMedea Logistics Execution, gebruikt vision-technologie om voorraden op pallets snel te inventariseren.
Swinkels Family Brewers
Dankzij drie eeuwen vakmanschap en een gezonde ondernemersgeest is Swinkels Family Brewers, een onafhankelijke familie van brouwers en mouters, gekomen waar het nu staat. De implementatie van een vernieuwde EDI-oplossing vindt Swinkels Family Brewers belangrijk omdat het bedrijf wil blijven ontwikkelen in slimmer en duurzamer ondernemen. Met deze EDI-update is Swinkels Family Brewers klaar voor de toekomst.
Streamliner whitepaper
The supply chain landscape has undergone a profound digital transformation in recent years, yet hidden costs persist in the process starting from the moment goods are ordered until they arrive at the warehouse, affecting the financial performance of organizations.
The missing link in modern supply chain management
Today, if you google for the biggest trends in supply chain, you’ll find‘horizontal collaboration’ to be one of them. But even though we have seen afew interesting pilot projects, they were never scalable.
Meer dan een lockdowngril
De coronacrisis gaf e-commerce wereldwijd een ongeziene boost. Zogenaamde ‘brick and mortar’ winkels hadden het moeilijk om hun activiteiten online te vertalen, terwijl klassieke e-commerce – business-to-consumer (B2C) – volop profiteerde en een recordverkoop liet optekenen. In de slipstream daarvan zagen we de boom van een niche binnen de e-commerce: die van consumer-to-consumer (C2C) e-commerce.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Bol.com lanceert transportbedrijf Ampère
Ampère is recent begonnen met de collectie van pakketjes bij verkooppartners van bol.com. Na ophaling draagt Ampère de pakketjes over aan bezorgdienst Budbee, die de pakketjes dezelfde dag naar de klant brengt. Verkooppartners profiteren hiermee van alle voordelen van ‘Verzenden via bol.com+’, waaronder een snelle levertijd en hoge leveringsbetrouwbaarheid.
Cenntro investeert in e-bakfietsontwikkelaar Antric
Antric GmbH is een spin-off van de universiteit van Bochum. De startup onder leiding van Moritz Heibrock en Eric Diederich heeft de ‘Antric One’ ontwikkeld, een e-bakfiets met vier wielen. Hij is al succesvol getest in Europa. De Antric One is speciaal afgestemd op bezorgdiensten en het transport van stukgoed.
Klimaatneutraal goederentransport via het water uitgetest in Gent
Urban Waterway Logistics, POM Oost-Vlaanderen en Provincie Oost-Vlaanderen hebben in het centrum van Gent een testvaart met bouwmaterialen georganiseerd. Er werd gebruikgemaakt van een zero-emissie stadsboot, met een laadvermogen van 25 ton.
Contargo breidt containerterminal in de haven van Voerde-Emmelsum uit
Logistiek dienstverlener Contargo gaat zijn containerterminal in de haven van Voerde-Emmelsum met 11.000m² uitbreiden. Er wordt zo’n 15 miljoen euro geïnvesteerd in de uitbreiding van onze terminal en de overslagcapaciteit. Zo zal onder meer een tweede overslagkraan in gebruik worden genomen.
Uturn introduceert shipment notifier
Met de shipment notifier wil het platform voor containertransport Unifier ervoor zorgen dat elke containervervoerder in Europa zijn planning optimaal kan matchen met de vraag van opdrachtgevers. Zo krijgt de vervoerder voortaan automatisch ritten te zien die in de planning passen, waardoor hij niet meer door het platform hoeft te scrollen.
Drie kwart van de consumenten ervaart leveringsfouten bij online bestellingen
Maar liefst 77% van de Belgische en Nederlandse consumenten heeft de afgelopen drie maanden een leveringsfout ervaren. Dat blijkt uit een recent onderzoek van Descartes. Het onderzoek moet retailers en logistieke organisaties inzicht bieden in de voorkeuren en zorgen van consumenten over hun aankopen en bezorgingen.
Tilt-Import lanceert ShockWatch RFID-tag voor het detecteren van schokken tijdens transport
Al meer dan 40 jaar worden de ShockWatch schokindicatoren van het Franse Tilt-Import gebruikt voor het monitoren van abnormale schokken tijdens transport of opslag van goederen (vallen op de vloer of ruwe behandeling). Nu stelt Tilt-Import de nieuwe ShockWatch RFID-indicator voor.
Dirk Van Oosterwyck nieuwe general manager bij CertiWeight
Sinds begin juni 2022 vult Dirk van Oosterwyck (foto) de functie van general manager in bij CertiWeight. Het bedrijft baat in de Haven van Antwerpen twee concessies uit, eentje op elke Scheldeoever. Op de locaties die het zelf uitbaat, biedt het bedrijf naast het wegen van containers ook tijdelijke opslag en overvoer naar de deepsea terminals aan.
DB Schenker breidt uit met luchtvrachtvestiging in Eindhoven
Eerder deze maand opende logistiek dienstverlener DB Schenker een nieuwe luchtvrachtvestiging in Eindhoven. De crossdockoperatie is gericht op het behandelen van goederen uit de hightech- en semiconductorbranche. Het multifunctionele, energie-efficiënte en gasloze pand is TAPA-A gecertificeerd en voldoet aan de huidige duurzaamheidseisen.
Transportmanagement als succesfactor in concurrentiestrijd
Descartes Systems Group, leverancier van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek, heeft zijn jaarlijkse wereldwijde Global Transportation Management Benchmark-onderzoek gepubliceerd. De belangrijkste conclusie van het onderzoek is dat er een overtuigend verband bestaat tussen de waarde die zakelijk leiderschap hecht aan strategie, tactiek en technologie voor transportmanagement en het financiële succes en de groei van die bedrijven.