Visies & Concepten
Efficiënt warehouse management in uitdagende tijden
Rondetafelgesprek over de evolutie en meerwaarde van WMS-oplossingenRondetafelgesprek over de evolutie en meerwaarde van WMS-oplossingen
We kunnen gerust stellen dat de warehouse management systemen van vandaag matuur zijn. Tegelijk is de markt erg versnipperd, met uiteenlopende aanbieders die hun graantje willen meepikken. Daarom is het soms moeilijk door de bomen het bos nog te zien. Dat is nochtans belangrijk om de oplossing en de functionaliteit te kiezen die het best bij je magazijnoperaties past. In een verhelderend rondetafelgesprek met specialisten ter zake hadden we het over de rol en de mogelijkheden van WMS-oplossingen in een wereld die schreeuwt om kostenefficiëntie en flexibiliteit.
Recente artikelen
Grote volumes vormen de succesformule van Amazon
Met Amazon.nl focust e-commercereus Amazon zich sinds kort nadrukkelijk op de Nederlandstalige markt. Het bedrijf bedient de Lage Landen – vooralsnog – wel vanuit distributiecentra vlakbij de Duits-Nederlandse grens en levert zijn pakjes via externe bezorgdiensten.
Blockchain als ruggengraat in logistieke processen
De globalisering vergroot haar greep op de wereld elke dag nog wat meer. In de context van supply chain management betekent dat langere, complexere en minder transparante ketens. Dat heeft duidelijke gevolgen voor de logistiek en het transport van internationale ondernemingen.
Koerswijziging in uitdagende magazijnomgeving
Anderhalf jaar geleden trad Noblelift toe tot de aandeelhoudersstructuur van Savoye. Sindsdien heeft de integrator van logistieke systemen en ontwikkelaar van supply chain software de strategische keuze gemaakt om haar intralogistieke propositie dichter bij de klanten te brengen door de oprichting van Savoye North-America, Savoye Chine en Savoye Europe.
Shuttlesystemen in de lift
De laatste jaren stellen we vast dat er in de Benelux steeds meer automatische opslag- en orderverzamelsystemen opduiken. Integratoren van magazijnsystemen hebben dan ook hun handen vol met het ontwerpen en realiseren van goederen-naar-de-man-systemen.
Kies de juiste balans tussen kanalen
Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om via een omnichannelstrategie van verschillende walletjes te eten. De kunst is wel om bij een uitbreiding of wijziging van kanalen de kosten goed in het vizier te houden. Dat is noodzakelijk om de winstmarges te sparen.
Concepten met oog voor stukpicking
De coronacrisis heeft heel wat magazijnen door elkaar geschud. Internetbedrijven moeten nog hogere volumes verwerken, omnichannelbedrijven zien hun verkoop richting e-commerce kantelen en traditionele bedrijven starten noodgedwongen met een webshop.