Visies & Concepten
Efficiënt warehouse management in uitdagende tijden
Rondetafelgesprek over de evolutie en meerwaarde van WMS-oplossingenRondetafelgesprek over de evolutie en meerwaarde van WMS-oplossingen
We kunnen gerust stellen dat de warehouse management systemen van vandaag matuur zijn. Tegelijk is de markt erg versnipperd, met uiteenlopende aanbieders die hun graantje willen meepikken. Daarom is het soms moeilijk door de bomen het bos nog te zien. Dat is nochtans belangrijk om de oplossing en de functionaliteit te kiezen die het best bij je magazijnoperaties past. In een verhelderend rondetafelgesprek met specialisten ter zake hadden we het over de rol en de mogelijkheden van WMS-oplossingen in een wereld die schreeuwt om kostenefficiëntie en flexibiliteit.
Recente artikelen
Impact van VAL op strategie van Partner Logistics
Als specialist in logistieke diensten voor klanten die grote volumes diepvriesproducten verwerken, wil Partner Logistics mee evolueren met de vragen van de markt. Het groeiende belang van value added services vereist extra ruimte in het magazijn.
Koffie met minimum aan verspilling
Een vijftal jaar geleden introduceerde koffiebedrijf UCC Coffee uit het Nederlandse Bolsward de leanfilosofie binnen zijn gelederen. Wat startte met een grote schoonmaak op de werkvloer, evolueerde naar een grondige optimalisering van het productieproces.
Logistiek advies met visie
In 2000 richtte Eric Vandenbussche onder de naam Logflow zijn eenmanszaak voor logistiek advies op want hij zag veel potentieel in de business. Zestien jaar later realiseert Logflow met een twintigkoppig team een omzet van om en bij de 2.750.000 euro.
Welk WMS ondervangt uw complexiteit?
Extreem korte levertijden, flexibele bezorgingen, ingewikkelde omnichannelstructuren, … De hete adem van de e-commerceklant bezorgt menig bedrijf een klamme nek. Maar ook ondernemingen die niet rechtstreeks aan de consument leveren, ontsnappen niet aan de trend naar kleinere orders en kortere leadtimes.
Tevreden medewerkers maken tevreden klanten
Elk bedrijf draagt klantvriendelijkheid hoog in het vaandel. Logisch. Maar schoenwinkelketen Torfs heeft er zijn handelsmerk van gemaakt. Het succes dat Torfs met zijn strategie boekt, heeft volgens Wouter Torfs alles te maken met de manier waarop het bedrijf zijn HR-strategie invult.
VGM moet scheepsrampen voorkomen
Vanaf 1 juli moeten wereldwijd alle verladers die een maritieme container exporteren, hun geverifieerd brutogewicht opgeven aan de rederij en de terminal. Deze IMO-wetgeving is het gevolg van de steeds toenemende scheepsrampen waarvan de oorzaken zijn toe te schrijven aan slechte stuwplannen omwille van onjuiste containergewichten.