Zetes

Zetes is een technologiebedrijf gespecialiseerd in oplossingen voor supply chain optimalisering en persoonsidentificatie. Onze supply chain oplossingen helpen bedrijven om agility, visibiliteit en traceerbaarheid in hun hele volledige supply chain te realiseren. Onze afdeling voor personenidentificatie voorziet overheidsinstanties en supranationale instellingen van oplossingen voor het authentiseren van burgers voor bijvoorbeeld het verstrekken van veilige identificatie- en reisdocumenten en het samenstellen van nationale bevolkingsregisters en kiezerslijsten voor verkiezingen.

Zetes heeft haar hoofdkantoor in Brussel en heeft meer dan 1300 werknemers in 22 landen in de hele EMEA-regio. In 2017 werd Zetes een dochteronderneming van de Panasonic Corporation. Ga voor meer informatie naar www.zetes.com of meld u aan voor onze nieuwsbrief. Volg ons op LinkedIn.

Over Zetes’ supply chain-oplossingen

Wij helpen organisaties om agility, visibiliteit en traceerbaarheid te realiseren in hun volledige supply chain. Vanaf de verpakkingslijn tot in de winkel faciliteren wij met behulp van een pakket aan sleuteloplossingen en de nieuwste technologieën. Wij hebben ervaring in tal van sectoren, onder andere in retail, farma-industrie en gezondheidszorg, magazijn en distributie, voedingsmiddelen en drank, productie, transport en logistiek, automotive en post- en koeriersdiensten.

Informatie

Adres

Straatsburgstraat, 3 bus 4
Da Vinci Science Park
1130 Brussel
België

Contact info

Zetes

Categorie

Palletising & Packaging (Warehouse Equipment)
Warehouse Equipment Integrators (Warehouse Equipment)
Auto ID Integrators (Auto ID)

Gerelateerde artikels

Verhoogde focus op transparantie en traceerbaarheid

Intussen zet Zetes al een aantal jaar in op de ontwikkeling van gestandaardiseerde oplossingen. Dat die strategie werkt, bewijst de positieve respons uit de markt. Binnen de suite die de leverancier aanbiedt, treden de oplossingen ZetesZeus en ZetesOlympus steeds duidelijker op de voorgrond.

Visibiliteit wordt essentieel in retail supply chains

De laatste jaren krijgen retailers te kampen met een toenemende complexiteit, steeds hogere klantenverwachtingen en uitdagende internationale markten. In die context wordt een dynamisch supply chain netwerk onontbeerlijk om klanten tevreden te houden, zo blijkt uit een Europees onderzoek van Zetes bij beslissers in de retailsector.

B2C-bezorgingen baden in transparantie

In naam van badkamerspecialist X²O bezorgen chauffeurs vanuit het centrale magazijn in Antwerpen dagelijks badkamermeubilair en -accessoires aan particulieren. Om dat leveringsproces transparanter en efficiënter te maken, ging de organisatie in zee met Zetes.

Retailers zijn nog niet klaar voor nieuwe leveringsvormen

Gemiddeld wordt vijf procent van de thuisleveringen te laat of onvolledig bezorgd. Tijdens piekperiodes stijgt dat aantal zelfs tot een derde, met hogere kosten en merkschade tot gevolg. Ruim zestig procent van retailers heeft bovendien geen realtime zicht op hun e-commerceproces.

De nieuwe rol van fysieke winkelpunten

Via het internet kunnen consumenten zowat alles kopen waar en wanneer ze maar willen. Zeker voor veel retailers is een webshop vandaag een must. Die evolutie zorgt dat de rol van fysieke winkels verandert. Aan die herpositionering moeten retailers nog flink sleutelen om aan de hoge verwachtingen van de klant te voldoen, zo blijkt uit een onderzoek van Zetes.

Input van de verzender is cruciaal

Verdeler van tijdschriften en kranten AMP heeft al jaren ervaring met het beoordelen van de onverkochte exemplaren die worden teruggestuurd. Toch forceerde de distributeur recent nog een doorbraak met een grote efficiëntieverbetering. Daarvoor was eerst een investering in automatisering nodig, maar de cruciale stappen zette AMP door een slimme manier van data-inzameling gecombineerd met een doorgedreven opvolging van de informatie vanuit de verkooppunten.

Gerelateerde video's

Gerelateerd nieuws

Henderson doet upgrade naar nieuwe voice-technologie van Zetes

Henderson Foodservice Ltd. heeft zijn bestaande voice picking systeem, ZetesMedea Voice, geüpgraded met de nieuwste voice-technologie. Daarmee wil de distributeur van levensmiddelen de doorvoer en productiviteit verhogen, de levertijden verkorten en uiteindelijk de waarde voor de klant verbeteren.

Continental automatiseert palletregistratie met ZetesMedea ImageID

In het kader van een strategie voor Industrie 4.0 heeft bandenproducent Continental voor ZetesMedea ImageID gekozen om de processen voor goederenontvangst te automatiseren bij vestigingen in het Duitse Ingolstadt en Groß-Rohrheim. De oplossing voor warehouse execution op basis van machine vision-technologie moet zorgen voor meer productiviteit, nauwkeurigheid en transparantie in de bedrijfsvoering.

Wesseling Logistics implementeert ZetesChronos PoD-oplossing

Logistiek dienstverlener Wesseling Logistics wil al zijn ‘last mile’ distributieactiviteiten inzichtelijker en beter traceerbaar maken met ZetesChronos. Daarvoor vervangt Wesseling de vaste boordcomputers in alle vrachtwagens door de mobiele Proof-of-Delivery-oplossing van Zetes.

Danfoss transformeert naar digitaal magazijn met ZetesMedea

Het Deense Danfoss is wereldwijd een belangrijke fabrikant van systemen voor warmteoverdracht zoals platenwarmtewisselaars. In 2016 nam het bedrijf integraal Sondex Holding A/S over. Door die fusie moest Sondex de digitaliseringsstandaarden aan de Danfoss Group aanpassen en de bestaande papieren systemen vervangen.

Axfood optimaliseert magazijnprocessen met ZetesMedea

Supermarktketen Axfood levert huismerken zoals Willys, Hemköp, Snabbgross en Dagab en heeft meer dan 12.000 medewerkers in dienst, waaronder honderden magazijnmedewerkers op een groot aantal locaties in Zweden. Om de magazijnprocessen te optimaliseren en de doorvoersnelheid te verhogen, was de Zweedse supermarktketen op zoek naar een nieuw warehouse execution system (WES), dat consistente en efficiënte bedrijfsprocessen op alle locaties mogelijk moet maken.

JD Sports kiest ZetesChronos voor realtime zichtbaarheid en traceerbaarheid in heel Europa

JD Sports is een internationale winkelketen voor sportkledij. Omdat het bedrijf zijn internationale bedrijfsactiviteiten snel uitbreidt, was JD Sports op zoek naar een pan-Europese oplossing om zijn verdere strategische groei te ondersteunen.

Pizza Hut maakt orderpicking 30% efficiënter met ZetesMedea Voice

ZetesMedea Voice orderpicking werd geïmplementeerd in het Israëlische distributiecentrum van Pizza Hut. Vroeger gebeurde de orderpicking van droge en ingevroren producten van de bekende restaurantketen er via een handmatig papieren proces.

Carrefour België actief met voice picking van Zetes

In België telt Carrefour 40 hypermarkten, meer dan 440 supermarkten, zo’n 300 kleinere buurtwinkels en meer dan 200 afhaalpunten. Om alle leveringen voor België centraal te verwerken en zijn groeiende e-commerce business te ondersteunen, opende de retailer in mei 2021 een nieuw distributiecentrum in Willebroek.

Cazoo verbetert traceerbaarheid met Zetes

De Europese online autodealer Cazoo bezit en reviseert al zijn auto’s volledig en biedt ze vervolgens te koop aan op zijn website. Daar kan de koper een keuze maken uit de duizenden auto’s die steeds in voorraad zijn en de auto vervolgens zelf ophalen of binnen 72 uur laten leveren.

Zetes stelt Pierre Lambert aan als nieuwe CEO

Pierre Lambert (foto) neemt op 1 maart 2022 de rol van chief executive officer over bij Zetes. Daarmee volgt hij de huidige CEO Alain Wirtz op, die het technologiebedrijf verlaat, na het meer dan 35 jaar te hebben geleid.

Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.