STILL

STILL levert wereldwijd intralogistieke oplossingen op maat voor al uw intern

transport en staat garant voor een intelligente interactie tussen hef- en
magazijntrucks, software, automatisering, diensten en service.
STILL begrijpt de complexe en diverse logistieke uitdagingen van uw branche.
Er staan reeds een half miljoen STILL-toestellen op de markt.
Zo kunnen we putten uit onze uitgebreide ervaring om uw specifieke
uitdagingen op te lossen met efficiënte, transparante en eenvoudig te beheren intralogistieke processen.

Informatie

Adres

Vosveld, 9
Divisie Still
2110 Wijnegem
België

Contact info

STILL
Sandra Herlaar

Categorie

Consultants Warehouse Projects (Consultancy)
Intern Transport Forklifts / AGV's (Warehouse Equipment)
Warehouse Equipment Integrators (Warehouse Equipment)

Gerelateerde artikels

Schrauwen maakt efficiencyslag met nieuw onderkomen

Met de ingebruikname van een nieuw logistiek centrum in Herentals zet Schrauwen een belangrijke stap bij de verwezenlijking van haar verdere groeiambities. Het nieuwe onderkomen maakt een zichtbaar efficiënter logistiek proces mogelijk. Een hoofdrol is hierbij weggelegd voor de elf nieuwe trucks, geleverd door STILL Benelux.

4.500 maaltijden op tijd geleverd

De goederenstroom voor meer dan 60 klinieken, instituten en inrichtingen van het Universitair Medisch Centrum Mainz bestaat onder andere uit regelmatige leveringen en speciale transporten. Om deze processen te optimaliseren werden twee LiftRunner-routetreinen van STILL aangeschaft.

Eén webportal voor alle diensten

De Hamburgse onderneming STILL GmbH benadrukt met het STILL neXXt onlineportaal haar claim om een toonaangevende aanbieder van oplossingen in Intralogistics 4.0 te zijn. Met het nieuwe digitale ecosysteem voorziet het bedrijf in de toekomstige behoeften van klanten in de online economie en genereert ze tegelijkertijd nieuwe digitale bedrijfsmodellen.

CASA International investeert in toekomst

Samen met KION-zuster Dematic heeft intralogistiek specialist STILL het nieuwe Europees distributiecentrum van CASA, in het Belgische Olen, geautomatiseerd. Een totaal van twaalf geautomatiseerde STILL-serietrucks zorgt voor een vlekkeloze, snelle, schone en stille logistiek, waarmee de interieurwinkelketen absoluut klaar voor de toekomst is.

Markt van heftrucks en magazijntrucks blijft boomen

Wie dacht dat in 2016 de verkoop van heftrucks en magazijntoestellen de absolute top had bereikt, zat ernaast. De cijfers die beroepsfederatie Sigma net voor de zomer presenteerde, spreken boekdelen. In 2017 groeide de totale markt van de heftrucks met maar liefst 32,8%, de markt van de magazijntrucks deed het 9,6% beter dan in 2016.

Bekende elektrische heftruck ondergaat transformatie

Hoewel de nieuwe RX 20 dezelfde naam draagt als zijn voorganger, zijn de verschillen niet op één hand te tellen. Daarom sprak Still op de internationale persvoorstelling in Hamburg ook over een volledige make-over. Zoals we dat van de fabrikant gewend zijn, werd ook deze nieuwe elektrische heftruck met verve belicht.

Gerelateerd nieuws

Still vertaalt ARIBIC-onderzoekresultaten naar digitale toepassingen voor intralogistiek

Recent werd het onderzoeksproject ARIBIC (Artificial Intelligence-Based Indoor Cartography) afgerond. Daarbij werden gegevens automatisch verzameld en gebruikt voor een live digital twin van een magazijn. Still, leverancier van intralogistieke oplossingen, trad daarbij op als projectleider en gaat de resultaten van het project nu vertalen naar marktklare producten.

Still gaat lithium-ion batterijen recycleren

Still sluit de recyclingkringloop voor lithium-ion batterijen en laat zijn accu’s aan het einde van hun levenscyclus recycleren in de Europese fabriek van Li-Cycle, een toonaangevend Canadese recyclingbedrijf dat in augustus 2023 zijn eerste Europese vestiging in Magdeburg, Duitsland opende. Het recyclingproces van de strategische partner maakt een terugwinningspercentage tot 95 procent mogelijk. Belangrijke accu-onderdelen worden teruggewonnen en hergebruikt voor de productie van nieuwe accucellen. Zo wil Still nu al een antwoord bieden op de vraag hoe in de toekomst moet worden omgegaan met lithium-ion batterijen aan het einde van hun levensduur.

Still speelt met nieuwe productlijn in op veranderende klanteneisen

Met de introductie van de ‘Classic Line’ serie voegt aanbieder van intralogistieke oplossingen Still nieuwe instapoplossingen aan zijn portfolio toe. Tegelijkertijd breidt Still zijn doelgroep uit met bedrijven met minder complexe intralogistieke eisen, maar een hoog kwaliteitsbewustzijn.

Still stelt EXH-14-20-Plus-serie voor

Met de EXH 14-20 Plus-serie introduceert Still de jongste uitbreiding op zijn gamma elektrische pallettrucks. De compacte Still EXH 14-20 Plus-serie meelooppallettrucks, met capaciteiten van 1,4 tot 2,0 ton, kunnen worden ingezet in krappe ruimtes en zijn geschikt voor horizontale transporten tot middellange afstanden.

Still zet in op tweeledige productstrategie

De woelige economische tijden dwingen ook de intralogistieke sector om zich aan te passen aan het ‘nieuwe normaal’. Het antwoord van Still: een nieuwe merkoriëntatie, een uitgebreider productfolio en oplossingen die nog beter op de specifieke behoeften van de klant zijn afgestemd.

Still lanceert e-truck RXE 10-16C voor kleine ruimtes

Met de nieuwe RXE 10-16C – de opvolger van de RX 50 – introduceert Still naar eigen zeggen een uitgebalanceerde mix tussen rijcomfort, manoeuvreerbaarheid en veiligheid. De nieuwe driewiel elektrotruck is geschikt voor het verplaatsen van lasten tot 1,6 ton met een minimale benodigde ruimte.

Still participeert in project rond autonoom rijdende voertuigen in het warehouse

Het toekomstbeeld van autonoom rijdende transportvoertuigen in productiehallen en magazijnen komt binnen bereik dankzij het Europese onderzoeksproject IMOCO (Intelligent Motion Control). In Duitsland wordt het project geleid door aanbieder van intralogistieke oplossingen Still, een dochteronderneming van de Kion Group.

Still lanceert LXT/LXW-serie trekkers en platformwagens

Still komt op de markt met de nieuwe LXT 120-350 elektrische trekkers – met trekcapaciteiten tussen 12 en 35 ton – en de LXW 20-30 elektrische platformwagens – met laadvermogens van twee en drie ton op het platform en trekcapaciteiten tot zes ton.

Still breidt productgamma uit met NXV smallegangentruck

Met de NXV lanceert Still een nieuwe man-down smallegangentruck. Daarbij zet de producent hoog in op ergonomie. Zo is de truck voorzien van een ergonomische bestuurdersstoel met optionele kanteltechnologie, proportionele stoel- en voetplaatverstelling en de mogelijkheid om alle bedieningselementen aan de behoeften van de bestuurder aan te passen.

V1000 neemt twintig Still lithium-ion toestellen in gebruik

V1000 is de nieuwe naam van A.J. Veurink, dat al sinds 1883 – en sinds 1989 ook vanuit België – goederen transporteert. Onder het motto ‘investeren om te besparen’ schafte het transportbedrijf uit Roeselare recent twintig nieuwe Still EXU elektrische pallettrucks aan.

Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.