Petit Forestier verkleint CO2-uitstoot met TMS van Generix Group
Petit Forestier is een Frans familiebedrijf, opgericht in 1907, dat gespecialiseerd is in koeltransport. Om zijn CO2-uitstoot te helpen verminderen en de prestaties van zijn transportactiviteiten te verbeteren doet het bedrijf een beroep op de TMS-oplossing van Generix Group.
Eind 2021 startte Petit Forestier met een groots project om zijn transportactiviteiten te optimaliseren voor zijn volledige verhuurvloot van meer dan 80.000 voertuigen, 49.000 meubelstukken en 5.700 koelcontainers, wat gevolgen heeft voor zijn hele netwerk van filialen verspreid over 20 landen, die meer dan 15.000 klanten bedienen. Om dat doel te bereiken, koos het bedrijf voor de TMS-oplossing van Generix Group en zijn mobiele chauffeursapplicatie, Supply Chain Visibility portal en Data Power tool, een business intelligence-tool voor data-analyse. Het pakket wordt vervolledigd door een module voor routeoptimalisering die wordt geleverd door Generix-partner PTV.
Het project is opgebouwd rond vijf grote doelstellingen die belangrijke pijlers vormen van de transportstrategie van de groep:
- Betere belading en rotatie van de ritten, dankzij verbeterde geografische criteria, drop-off/refill-criteria, tijdschema’s, maximalisatie van het vullen van voertuigen en optimalisering van voertuigstromen;
- Perfecte wendbaarheid en integratie van het TMS met andere bedrijfsoplossingen (ERP, klantenportaal en andere oplossingen voor bedrijfsinformatiesystemen);
- Beheersing van de transportkosten dankzij de massificatie van stromen;
- Verhoogde budgettaire en analytische controle;
- Faciliteren van interne en externe samenwerking voor alle fasen van transportopdrachten, van inkooporder tot facturering en levering.
Petit Forestier zegt met het TMS van Generix Group te kunnen vertrouwen op een veilige oplossing voor het beheer van de transportvloot om al zijn activiteiten in de vele landen waar het bedrijf actief is te monitoren en ondertussen zijn ecologische voetafdruk, in overeenstemming met zijn MVO-strategie, te verkleinen.
Foto: Petit Forestier