Manhattan Associates vernieuwt functionaliteit voor retourmanagement
Manhattan Associates, leverancier van supply chain-oplossingen en -technologie, komt met vernieuwde returns management-functionaliteit die het retourproces voor zowel consumenten als retailers moet optimaliseren. “Voor consumenten is de winkelervaring tegenwoordig belangrijker dan de aanwezige producten”, klinkt het bij Manhattan. “Retourzendingen zijn een ongemak voor consumenten en een grote kostenpost voor retailers.” Daarom moet de verbeterde returns management-functionaliteit retailers helpen hun klanten ook een uitstekende ervaring te bieden na de verkoop, waardoor loyaliteit en winstgevendheid toenemen.
Uit de 2023 Unified Commerce Benchmark van Manhattan blijkt dat 41% van de consumenten het retourproces erg tijdrovend vindt. Verder zou 96% van de respondenten opnieuw kopen bij retailers die een probleemloze ervaring met het regelen van retourneren bieden. Met de nieuwe returns management-functionaliteit van Manhattan kunnen consumenten kiezen wat voor hen de handigste manier is om artikelen te retourneren: in de winkel of online, met of zonder printopties. Ook worden restituties of omruilingen verwerkt zodra de transporteur het pakket heeft gescand – volgens Manhattan 3 tot 5 dagen sneller dan de meeste retailers.
De nieuwe functionaliteit zou bovendien voor lagere verzendkosten zorgen en een retourzending duurzamer maken door het retourtraject van een product en de plaatsing van de voorraad te optimaliseren op basis van assortiment en voorraadniveaus.
De toevoegingen verbeteren de retourprocessen in de hele Manhattan Active Omni-suite van oplossingen, van het contactcentrum tot aan de winkelapplicaties. De functionaliteit is als onderdeel van de driemaandelijkse upgradecyclus automatisch beschikbaar voor alle abonnees van Manhattan Active Omni.
Foto: Unsplash / Claudio Schwarz