Drie Belgische start-ups nemen deel aan PwC Scale-programma Consumer Markets

PwC België kondigt aan dat zes start-ups deelnemen aan het 2021 PwC Scale-programma Consumer Markets. Dat programma moet technologische start-ups in retail, transport, logistiek en consumentengoederen helpen te groeien. Het brengt gevestigde namen uit de consumentenmarkt enerzijds en snelgroeiende en disruptieve technologiestart-ups anderzijds samen om nauwer te kunnen samenwerken en innovatie in de markt te stimuleren. Het PwC Scale-programma duurt 12 weken en biedt de deelnemers – start-ups die nieuwe manieren zoeken om rendabiliteit, groei en innovatie te realiseren – meer zichtbaarheid in het klantennetwerk van PwC. Bij de deelnemers zijn ook drie Belgische start-ups.

Het programma komt er volgens PwC op een cruciaal moment voor de sector aangezien het consumentengedrag nagenoeg van dag tot dag verandert. Volgens PwC’s recentste Global Consumer Insights Survey worden consumenten steeds meer digitaal, ecologisch bewuster, prijsgevoeliger en lokaler en willen ze tegelijk nog steeds terechtkunnen in de traditionele, fysieke winkel.
Het onderzoek toonde aan dat bijna 90% van de mensen die hun boodschappen online doen van plan is dat te blijven doen, ook wanneer de social distancing maatregelen worden opgeheven. Voor de pandemie kocht amper zo’n 9% van de consumenten zijn voedingsmiddelen exclusief online. Tegenwoordig koopt 35% voeding online of telefonisch. De helft van alle globale consumenten in het recentste Pulse-onderzoek zegt milieuvriendelijker te zijn geworden dan op het moment waarop het eerste Pulse-onderzoek werd uitgevoerd. Lokaler inkopen is ook een trend die aan belang wint: 43% zegt lokaler te zijn geworden. Tot slot willen consumenten nog steeds terechtkunnen in een fysieke winkel, omdat ze enkel daar kunnen genieten van de zintuiglijke en sociale ervaringen: 49% van de consumenten gaf aan dat ze sinds het begin van COVID-19 meer of evenveel boodschappen doen in fysieke winkels.
 
Volgens François Jaucot, partner bij PwC België, zagen we met de COVID-19-pandemie veel al bestaande consumententrends in een stroomversnelling terechtkomen. “Dat bracht een toenemende vraag naar agility, naar innovatie en beter consumentenengagement met zich mee om consumenten naar zich toe te trekken”, zegt hij. “Belangrijk in dit opzicht wordt het omgaan met het veranderende consumentengedrag en de nieuwe operationele uitdagingen en kansen die de pandemie biedt.”
 
De zes nieuwe deelnemers van Scale Consumer Markets 2021 zijn:
 

  1. Soundpays, een Canadese start-up die een oplossing biedt voor mobiele betalingen op basis van een gepatenteerde ultrasone geluidstechnologie om mensen rechtstreeks en in real time digitaal te verbinden met welk medium dan ook;
  2. ServisBOT, een Ierse start-up die bedrijven een AI-platform biedt waarmee ze chatbots en virtuele assistenten kunnen bouwen die de belangrijkste interacties met klanten en medewerkers via meerdere digitale kanalen automatiseren;
  3. Aztrix*, een Belgische start-up die een platform biedt om gegevens te beheren, een transparant overzicht van overeenkomsten te krijgen en toestemming en rechten van betrokkenen te beheren;
  4. 7bridges, een Britse start-up die een AI-aangestuurd logistiek platform van de nieuwste generatie aanbiedt om kosten te besparen en de logistieke keten veerkrachtiger te maken;
  5. Trensition, een Belgische start-up die trendanalyses en vooruitzichten verstrekt op basis van innovatieve, AI-aangestuurde methoden die voortdurend nieuws verzamelen, trends opvolgen en de sectordynamiek wereldwijd in de gaten houden;
  6. Taglayer, een Belgische start-up die online personaliseringssoftware aanbiedt waarmee websites de juiste inhoud op het juiste moment aan de juiste bezoeker kunnen aanbieden.
Foto: Pixabay

Recente nieuwsberichten

Goede voornemens? Maak werk van een voorraadstrategie.

(Advertorial) We naderen het einde van het jaar, en dan is het voor bedrijven altijd een goed moment om de voorraden te inventariseren en bij te sturen. Velen waren de afgelopen jaren wat losbandiger met hun voorraadbeheer. Begrijpelijk, want door de coronacrisis en de oorlog in Oost-Europa was ruim voldoende voorraad hebben belangrijker dan de voorraad optimaal te houden.

PTV Group neemt Conundra in zijn portfolio op

PTV Group, wereldwijd leverancier van transportlogistieke software voor routeplanning en -optimalisering, vervolgt zijn logistieke consolidatiepad. Na de toevoeging van Axylog afgelopen zomer, voegt nu ook de Belgische aanbieder van routeplanningssoftware Conundra zich bij de groep.

Cabka en SABIC lanceren samen next generation transportverpakking

Cabka, leverancier van duurzame en herbruikbare transportverpakkingen, heeft samengewerkt met wereldwijd opererend chemiebedrijf SABIC om de CabCube 4840 te lanceren, naar eigen zeggen de ‘next generation’ in opvouwbare grote containers. CabCubes zijn ontworpen met het oog op maximale herbruikbaarheid.

Drie manieren om uw wereldwijde toeleveringsketen 'stormbestendig' te maken

De veiligheid en stabiliteit van onze wereldwijde toeleveringsketens staan momenteel onder druk. Wat kunnen bedrijfsleiders doen om de veerkracht van de toeleveringsketen op te bouwen en zo het levensonderhoud van miljarden mensen te beschermen en tegelijkertijd het vertrouwen in onze wereldwijde economische systemen en politieke instellingen te vergroten.

Yusen Logistics neemt logistiek healthcare dienstverlener Group Pierre over

Yusen Logistics heeft een overeenkomst bereikt voor de overname van het volledige aandelenkapitaal van Group Pierre, een logistiek dienstverlener uit Waver, gespecialiseerd in farmaceutische supply chains. Door de overname breidt Yusen Logistics zijn aanbod van farmaceutische logistieke diensten verder uit.

Uturn Prijscalculator moet verladers transportprijs helpen berekenen

Uturn, een logistieke tech scale-up die focust op het optimaliseren en matchen van containertransporten in Europa, heeft de Uturn Prijscalculator gelanceerd. Deze logistieke prijscalculator moet verladers helpen de juiste prijs van het voor- en natransport van containers te berekenen en biedt hun een toetsingsinstrument dat, zeker in tijden van veel volatiliteit, nuttig is.

Mondial Relay mechaniseert eerste vestiging in België

Mondial Relay, aanbieder van pakketdiensten in Frankrijk en de Benelux en gespecialiseerd in de ‘out-of-home’ levering van pakjes via e-commerce, heeft in Tubeke (Waals-Brabant) een nieuw depot van 5.000m² ingehuldigd. Het depot, ‘Tubize II’, is het resultaat van de samenvoeging van de vestigingen van Nijvel (ophaalfase) en Tubize I (leveringsfase).

Groeiende vraag naar AutoStore bij kmo’s

Volgens Swisslog, als automatiseringsbedrijf actief in de logistieke sector, neemt de vraag naar AutoStore-systemen wereldwijd toe. Vooral kmo’s zouden geïnteresseerd zijn in de ruimtebesparende, geautomatiseerde opslag- en ophaaloplossing.

DHL Life Sciences slaat efficiëntieslag met Inther Group

Twee jaar geleden gaf DHL Pharma Logistics de opdracht aan Inther Group om in Laekebeek (regio Brussel) een compleet nieuwe warehouse voor hen uit te voeren. Inther Group verzorgde de intralogistiek en integreerde twee oude DHL-sites in het nieuwe systeem op de nieuwe locatie.

Gerobotiseerde afhaalpunt als oplossing voor de Last Mile logistiek

(Advertorial) Al bijna 20 jaar gaat de opkomst van online bestellen voor de dagelijkse boodschappen gepaard met een enorme groei aan bezorgmogelijkheden voor de consument. Bij elke nieuwe mogelijkheid moeten we ons afvragen hoe relevant de bezorg- of afhaalmethode is.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.