Dachser Rail Services verbindt Europa met China via het spoor
Met de introductie van Dachser Rail Services wil de logistieke dienstverlener een alternatief bieden voor de soms te langzame zeevracht en de prijzige luchtvracht.
Via zijn fijnmazige Europese netwerk van 363 eigen locaties en 68 partnerlocaties organiseert Dachser LCL- en FCL-zendingen vanuit 37 Europese landen naar de vier centrale railterminals in Duisburg, Hamburg, Warschau en Wenen/ Bratislava. Daar worden de zendingen geconsolideerd, in containers geladen en vervolgens overgedragen aan de treinexploitanten voor verder transport.
Daarna beginnen de containers aan een reis van bijna 11.000 kilometer. De treinen rijden via twee routes: over de Zuid Corridor, de ‘Nieuwe Zijderoute’, reist de trein door Wit-Rusland en Rusland, Kazachstan en bereikt uiteindelijk China. Een alternatieve route is de Noordelijke Corridor, de ‘Trans-Siberische route’, die eerst Wit-Rusland en Siberië doorkruist, vervolgens naar Mantsjoerije gaat en uiteindelijk in de Chinese economische centra aankomt.
Dachser Rail Services wordt in beide richtingen aangeboden: voor LCL- en FCL-zendingen naar China, maar ook in tegenovergestelde richting naar Europa.
Op het station van bestemming in het Chinese achterland regelt Dachser de douane-inklaring en het verdere transport in China en Azië via zijn eigen Air & Sea Logistics-netwerk of via partners. In de regio Azië-Pacific is de logistieke dienstverlener vertegenwoordigd in elf landen met 49 kantoren. In Shanghai, Shenzhen en Hamburg staan klantenexclusieve Rail Service desks voor boekingen ter beschikking.