Warehouse Management
Volautomatisch bakkenmagazijn voor Locinox
Locinox, een snelgroeiend bedrijf, opende onlangs een nieuwe site om aan hun groeiende logistieke behoeften te voldoen.
Recente artikelen
Sivafrost gaat de hoogte in
Sivafrost is gespecialiseerd in de opslag, het invriezen en verpakken van voedingsproducten. Het familiebedrijf uit Dendermonde nam vorig jaar een nieuw hoogbouwvrieshuis met een capaciteit van 15.000 palletplaatsen in gebruik. Een ondergrondse tunnel met conveyors en palletliften vormde de niet-alledaagse oplossing om het nieuwe magazijn met de productieruimte te verbinden.
Hoe kies je de juiste logistiek dienstverlener?
Een goede samenwerking met je strategische logistiek dienstverlener begint al tijdens het selectieproces. Het spreekt dan ook voor zich dat je daarbij niet over één nacht ijs mag gaan. Toch is het allesbehalve evident om de juiste keuze te maken.
Alpro
De groeiverwachting voor Alpro’s site te Wevelgem (B) creëerde het vraagstuk om afgewerkte producten volledig onsite te stockeren of deze (gedeeltelijk) extern op te slaan. Na studiewerk (zwaartepunt, haalbaarheid), werd Van Looy Group gechallenged om de opslag en logistieke stromen in te passen in de bestaande site.
Prosafco
Antwerpen, 28 februari 2020 – Van Looy Group, een multidisciplinair advies- en ingenieursbureau, ontwerpt, engineert en realiseert het nieuwe geautomatiseerd magazijn voor Prosafco in Roeselare (B). Prosafco is een van de grootste spelers in de Belgische markt van persoonlijke beschermingsmiddelen, bedrijfs- en werkkledij in België.
Evaluatie en bijsturing geautomatiseerde magazijnen
Logisol Pro heeft de laatste jaren vrij veel studieopdrachten gedaan om bestaande geautomatiseerde magazijn te evalueren op hun werking en verbetertrajecten voor te stellen, en dit in diverse omgevingen en diverse type automatisering. Enkele projecten hadden met miniloads te maken, enkele met shuttles en enkele met integratie van liftsystemen via conveyors.
Husqvarna Warehouse
Husqvarna built a completely new production plant of about 45,000 square meters for their Riders in Mielec, Poland. About 100 variants of wheeled products are possible in yearly volume of 160,000 pieces—a nightmare when you don’t have the right logistics concept in place!
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Engaging the Future - Dematic Event met toonaangevende futuroloog Max Tinius
(Advertorial) Digitaliteit is er al en zal de komende 5-15 jaar ons hele dagelijks leven in toenemende mate veranderen. Vooral het leven in de stad en op het platteland - en daarmee de logistieke benodigdheden. Want we krijgen niet alleen nieuwe technologie, maar ook eindeloos veel nieuwe structuren in onze samenleving.
Still stelt EXH-14-20-Plus-serie voor
Met de EXH 14-20 Plus-serie introduceert Still de jongste uitbreiding op zijn gamma elektrische pallettrucks. De compacte Still EXH 14-20 Plus-serie meelooppallettrucks, met capaciteiten van 1,4 tot 2,0 ton, kunnen worden ingezet in krappe ruimtes en zijn geschikt voor horizontale transporten tot middellange afstanden.
Poolse online supermarkt Frisco.pl gaat opnieuw in zee met TGW
Tegen eind 2023 zal TGW Logistics Group, leverancier van material handling oplossingen, klaar zijn met de bouw van een sterk geautomatiseerd fulfilmentcentrum voor de Poolse online supermarktketen Frisco.pl in Warschau. Daarmee wil de online supermarktketen voorbereid zijn op de geplande groei in de komende jaren.
Tailormade Logistics huurt 22.000m² groot DC van Montea in Tongeren
Vastgoedgroep Montea verwelkomt met Tailormade Logistics een tweede huurder op zijn site in Tongeren. Het betreffende distributiecentrum van 22.000m² werd het afgelopen jaar ontwikkeld en maakt deel uit van een structurele langetermijnsamenwerking tussen Montea en bouwbedrijf Cordeel.
Getac breidt gamma robuuste Windows-oplossingen uit
Getac, leverancier van robuuste mobiele technologie en intelligente video-oplossingen, voegt twee toestellen aan zijn serie robuuste Windows sub-6GHz 5G apparaten: de semi-robuuste S410 laptop en de volledig robuuste F110 tablet. De nieuwkomers vormen een aanvulling op de B360, de volledig robuuste 5G-laptop van Getac.
Toyota Material Handling levert intern transportmaterieel voor Spelen 2024 in Parijs
In het kader van Toyota’s wereldwijde partnership met de Olympische Spelen zal Toyota Material Handling Europe intern transportmaterieel leveren voor de Olympische en Paralympische Spelen 2024 in Parijs. Naast het bestaande aanbod van TMHE – waaronder contragewichttrucks, elektrische pallettrucks en elektrische stapelaars met een combinatie van elektrische en brandstofceltechnologie – omvat het partnership ook de recent gelanceerde modellen.
Vraag naar logistiek vastgoed loopt terug na coronapiek
De optimistische stemming in de logistieke vastgoedsector is voorbij. Dat concludeert adviesbureau Buck Consultants International na onderzoek bij de top 30 van logistiek vastgoedontwikkelaars en -beleggers in Nederland, waarbij de respondenten ongeveer 85% van de gerealiseerde distributiecentra vertegenwoordigen.
Newwen introduceert meermalige, traceerbare verpakkingsoplossing
Het Nederlandse bedrijf Newwen, onderdeel van de Van Vliet Containers groep en leverancier van logistieke ladingdragers, stadslogistiek, fulfilmentmiddelen en meermalige verpakkingsoplossingen, lanceert een nieuwe oplossing op het gebied van meermalige, traceerbare verpakking.
Datalogic en Quuppa zorgen samen voor tracking in de hele supply chain
Datalogic, wereldwijd aanbieder van automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, gaat een samenwerking aan met Quuppa, een platform voor ‘real-time locating systems’ (RTLS). Het onlangs uitgebrachte Joya Touch 22 zelfscanapparaat van Datalogic (zie foto) moet daardoor de ultieme winkelpartner worden in samenwerking met Quuppa.
Linde Material Handling keurt biobrandstof voor dieselheftrucks goed
Gebruikers van de dieselheftrucks van Linde Material Handling kunnen voortaan gebruik maken van met waterstof behandelde plantaardige olie, ofwel HVO (hydrotreated vegetable oil). Deze fossielvrije brandstof zorgt niet alleen voor een schonere verbranding – de CO2-uitstoot zou met 90% kunnen verminderen – maar zou de motor ook een hoger vermogen opleveren, en dat zonder modificaties aan de heftruck.