Warehouse Management
Volautomatisch bakkenmagazijn voor Locinox
Locinox, een snelgroeiend bedrijf, opende onlangs een nieuwe site om aan hun groeiende logistieke behoeften te voldoen.
Recente artikelen
Achter de schermen van de retrofit
De eisen die aan magazijnen worden gesteld, worden steeds hoger. Van zodra een geautomatiseerd magazijnsysteem wordt opgeleverd, beginnen we dus best al na te denken over de volgende stappen om de performantie te waarborgen of nog te verbeteren.
Kamps Transport
Kamps Transport B.V. is eind september 2016 live gegaan met het online warehouse management systeem CORAX. De warehousing activiteiten van Kamps waren fors toegenomen waarmee de behoefte aan betere sturing in het magazijn was ontstaan. Kamps Transport ging zich oriënteren op een warehouse management systeem en heeft gekozen voor CORAX om haar klanten nog beter van dienst te kunnen zijn met haar brede aanbod aan warehouse activiteiten.
Van Lith Transport
Van Lith Transport is een internationaal transportbedrijf – gestart in 1989 – dat een totaaloplossing biedt aan de klant. Van Lith werkt met CORAX wms sinds 2017 om meer controle te krijgen over haar logistieke processen. Het bedrijf had behoefte aan een volgende stap in haar logistieke ontwikkeling en professionalisering.
Welke hardware heb ik nodig bij een WMS-implementatie?
Efficiënt en doeltreffend werken is binnen de logistiek steeds belangrijker. Door afname in foutmarges en toename in snelheid en real time inzicht kunnen organisaties groeien en de concurrentie positie verbeteren. Wanneer je aan de slag gaat met een Warehouse Management Systeem, sta je tevens voor de keuze van de juiste tools.
Moet mijn magazijn geautomatiseerd worden?
Nu de pandemie een verschuiving heeft veroorzaakt van de winkelstraat naar online, investeren bedrijven, die in deze uitdagende marktomstandigheden willen blijven draaien, en masse in magazijnautomatisering. Andrey Kazachkov, Hoofd van de magazijnautomatisering van First Line Software, een vooraanstaande leverancier van software op maat, laat weten welke vragen u moet stellen alvorens de knoop door te hakken.
Bouwstenen voor een toekomstbestendig netwerk
Vraagpatronen trekken zich steeds minder aan van historische trends. Verstoringen in de supply chain zijn schering en inslag. COVID-19 heeft daar nog een flinke schep chaos bovenop gedaan. Hoewel de grootste golven intussen zijn gaan liggen, is een terugkeer naar het tijdperk van voor de pandemie weinig waarschijnlijk.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Linde breidt ‘Green Performance’ portfolio verder uit
Met de bedoeling zijn klanten verder op weg te zetten richting een duurzame toekomst, breidt Linde Material Handling zijn portfolio aan producten en softwareoplossingen verder uit. Het aanbod zogeheten ‘Green Performance’-oplossingen gaat van krachtige heftrucks en magazijntrucks met lithium-ionbatterijen of de milieuvriendelijke HVO-diesel, tot batterijrecyclage, energiebeheer en de eerste door Linde ontwikkelde brandstofcel.
Montea sluit nieuwe overeenkomst in Tongeren
Samen met zijn strategische partner Group Cordeel is Montea in Tongeren gestart met de bouw van een duurzaam distributiecentrum van ongeveer 33.500m² voor BayWa r.e. Solar Systems. Het distributiecentrum zal worden gebruikt voor de opslag van zonnepanelen.
SATO introduceert NFC/HF RFID coderingsoplossing met NiceLabel
SATO Holdings Corporation, een wereldwijde aanbieder van auto-ID- en labeloplossingen, werkt samen met Loftware voor zijn nieuwe NFC/HF RFID-coderingsoplossing. Concreet betekent dit dat de 4-inch CT4-LX desktop en de CL4NX Plus industriële RFID-printers van SATO nu ook 13,56MHz hoge frequentie (HF) en near-field communication (NFC) stickers en tags kunnen coderen en printen met behulp van HF en NFC data exchange format commando’s met NiceLabel, de wereldstandaard in label design software.
Combilift stelt elektrische Combi-Cube voor
Combilift heeft de Combi-Cube gelanceerd. Dit nieuwe model elektrische vorkheftruck is voorzien van een reeks technologische en designkenmerken die niet alleen het rijgedrag moeten verbeteren, maar ook voor een hoog niveau van bestuurderscomfort moeten zorgen.
DB Schenker opent logistiek centrum in Luxemburg
Logistiek dienstverlener DB Schenker heeft een nieuw, duurzaam logistiek centrum geopend in Contern, Luxemburg. De nieuwe locatie ligt gunstig t.o.v. de luchthaven en biedt goede verbindingen naar de hoofdsnelwegen. Het logistieke centrum zorgt voor een uitbreiding van 2 naar 18 docks, het warehouse is verdrievoudigd naar ongeveer 7.000m² en de kantoorruimte is verdubbeld naar 1.400m².
Henderson doet upgrade naar nieuwe voice-technologie van Zetes
Henderson Foodservice Ltd. heeft zijn bestaande voice picking systeem, ZetesMedea Voice, geüpgraded met de nieuwste voice-technologie. Daarmee wil de distributeur van levensmiddelen de doorvoer en productiviteit verhogen, de levertijden verkorten en uiteindelijk de waarde voor de klant verbeteren.
Kardex Mlog bouwde geautomatiseerd hoogbouwmagazijn voor Dachser
Kardex Mlog heeft als algemeen aannemer een volledig geautomatiseerd hoogbouwmagazijn gebouwd voor de Duitse logistiek dienstverlener Dachser. Het nieuwe magazijn in het Beierse Memmingen is voor Dachser zijn grootste operationele bedrijfslocatie ter wereld.
Tailormade Logistics neemt nieuwe site in Laakdal/Meerhout in gebruik
Logistiek dienstverlener Tailormade Logistics (TML) en Heylen Warehouses hebben in Laakdal/Meerhout een nieuwe logistieke site in gebruik genomen. Het betreft de elfde TML-site in België en de tweede in de provincie Antwerpen. De nieuwe site beschikt over een optimale connectie met de Antwerpse haven, ze heeft een goede aansluiting met de E313 en ligt direct aan het Albertkanaal.
Sterk geautomatiseerd distributiecentrum voor UpFresh
(Advertorial) In Oostende krijgt het nieuw, sterk geautomatiseerd distributiecentrum van UpFresh stilaan vorm. Het hoogbouwmagazijn van 75 meter diep, 40 meter breed en 28 meter hoog moet de ambitieuze groeiplannen van de groothandel in verse voeding helpen waarmaken.
Jungheinrich lanceert twee nieuwe series robuuste elektrische heftrucks
Met de wereldwijde lancering van de EFG BB/BC vorkheftrucks levert Jungheinrich voor het eerst voordelige instapmodellen die geschikt zijn voor lichte tot middelzware toepassingen van 1,6 tot 2 ton, zoals dagelijkse transport- en stapeltaken.