100% support en evolutie zijn het fundament voor een geautomatiseerd magazijn

(Advertorial) Zowel logistiek managers als specialisten in de magazijn automatisering zullen over het volgende wel eens zijn: het opzetten van een compleet nieuw geautomatiseerd warehouse is een fantastische uitdaging. Het proces staat bol van de uitdagingen en na de realisatie is iedereen zo trots als een pauw.

Toch is het minstens zo belangrijk wat er in de jaren na die oplevering wordt gepland en gerealiseerd. Bij Savoye vinden wij evoluerend werken en continu aanpassen cruciaal voor een blijvend performant magazijn. De case van klant Fnac Darty illustreert dit uitgangspunt  heel fraai. Zo werkt Savoye al vanaf 2009 samen met deze Europese retailer in culturele en vrijetijdsgoederen, technische producten, huishoudelijke apparaten en diensten. Destijds werd een complete installatie gerealiseerd voor het orderpicken en verpakken van bestellingen, inclusief een dozenopzetter, 44 orderverzamelstations en 10 speciale stations voor bewerkingen. Later volgden onder meer de bouw van tussenverdiepingen, een uitbreiding van 4 werkstations in een beschermde zone en 16 extra orderverzamelstations op één van de tussenverdiepingen. Ook kwam er een nieuw WCS voor een soepelere aansturing van het hele pickproces.
Simpel gesteld, werden in de volgende 15 jaar deelgebieden voortdurend aangepakt om de logistiek steeds een stapje verder te krijgen. Khallef Chekroune, manager industrieel onderhoud voor de magazijnen van Fnac Darty, legt uit:” Waar mogelijk werken we samen aan de nodige innovatieve aanpassingen. Belangrijk voor ons is het gevoel dat Savoye elke dag voor ons klaar staat. We vertrouwen op hun onderhoudsdienst, after-sales service en de altijd bereikbare hotline”. Momenteel worden in Moussy-le-Neuf alle doosvorm- en afsluitmachines aangepast met modernere PLC controllers. “Deze relatief simpele ingrepen zijn wel typerend voor onze samenwerking, waarbij we in stapjes steeds verder evolueren.” aldus Khallef. De ingrepen van vandaag bieden ook weer aanknopingspunten voor de toekomst. Op basis van de onderhoudswerkzaamheden en uitgebreide data-analyse kan Fnac Darty weer winst boeken op deelgebieden zoals energie-efficiëntie, duurzaamheid en een verdere optimalisatie van de logistieke processen.

SAVOYE-INTELIS X-PTS Hoofdafbeelding

Deze customer service is op dezelfde wijze gestructureerd in elk land waar Savoye opereert. Op het Savoye kantoor van de Benelux in Breda werken technisch ervaren engineers aan de ondersteuning van klanten in deze regio. Zij weten zich daarbij gesteund door product experts op het hoofdkantoor, indien nodig. Verder kan de klant bouwen op de 24/7 beschikbare hotline voor eventuele storingen, zodat er altijd snel kan worden ingegrepen. Bepaalde software gerelateerde zaken kunnen zelfs remote worden verholpen.

Voor de nodige on-site support biedt Savoye in de Benelux een uitgebreide technische ondersteuning met haar serviceteams en een netwerk van gecertificeerde partners. Naast incidentele reparaties of correcties, ontzorgen wij de klant met preventief onderhoud, van periodiek onderhoud tot kleine ingrepen. Via begeleiding en opvolging op maat zorgen wij voor een maximale systeembeschikbaarheid.

SAVOYE ontwikkelt en integreert complete geautomatiseerde intralogistieke systemen en softwareoplossingen voor de supply chain. Zie meer op www.savoye.com.
Meer over onze service diensten, ga naar: https://www.savoye.com/nl/company-3/onze-diensten/

Recente nieuwsberichten

Flexport en Shopify vereenvoudigen internationale handel met nieuwe app

Nog nieuws van Flexport, is dat de digitale expediteur de Flexport App lanceert op Shopify. Daarmee integreren Flexport en Shopify het handelsplatform met supply chain diensten om een alles-in-een oplossing te creëren voor wereldwijde logistiek.

Valuechain.be tijdelijk niet beschikbaar

Onderhoudswerken aan de webserver kunnen ervoor zorgen dat de Value Chain website tijdelijk niet beschikbaar is. Downtime is mogelijk vanaf dinsdag 21 februari om 19.00 uur tot woensdag 22 februari om 12:00 uur. Foto: Pixabay

On-Site Services: maatwerk voor een hoge beschikbaarheid

(Advertorial) Steeds meer bedrijven vertrouwen het technische onderhoud van hun sterk geautomatiseerde magazijnen geheel of gedeeltelijk toe aan intralogistieke specialisten. Om supply chain managers te helpen elke nacht (en vooral tijdens het piekseizoen) rustig te slapen, biedt TGW een reeks on-site technische diensten aan.

Oegema Transport lokaliseert trailers en heftrucks met Sensolus

Om het overzicht over zijn vloot te bewaren, koos het Nederlandse Oegema Transport voor de traceertechnologie van het Gentse Sensolus, dat gespecialiseerd is in Industrial Internet of Things en connected asset management. Voor de Nederlandse transporteur werd het namelijk steeds moeilijker en tijdrovender om zijn honderden vrachtwagens, trailers, elektropallettrucks en meeneemheftrucks te lokaliseren op de eigen site of bij de klant.

Dufour volgt wagenpark en data vanop afstand met Webfleet

Als partner in duurzame en innovatieve ontwikkeling is Groep Dufour actief op vier vlakken: milieu, kraanwerken en transport, grondwerken en de distributie van brandstoffen. Daarnaast behoort de onderneming tot de Europese top voor het installeren van windmolenparken.

Veelzijdig Betrouwbaar Rendabel

(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.

Mayoral rust nieuw DC uit met Skyfall Pocket Sorter

Het Spaanse Mayoral is actief op de Europese markt voor kinderkleding en staat aan de top in de branche op het Iberisch schiereiland. Dankzij de constante uitbreiding van multichannel marketing – via de online shop is de onderneming intussen in meer dan tien landen actief – is de omzet de afgelopen jaren blijven stijgen.

OMP schaalt samenwerking met Ordina op

OMP heeft digital business partner Ordina ingeschakeld voor de implementatie van Unison Planning bij zijn wereldwijde klantenbestand. De samenwerking tussen beide partners ging al begin 2022 van start, toen een pilotteam van Ordina supply chain planning specialisten een opleiding kreeg over Unison Planning.

Jürgen Albersmann wordt CEO van Contargo

Vanaf maart 2023 wordt Jürgen Albersmann de nieuwe CEO van logistieke containervervoerder Contargo. Samen met de drie directieleden Marcel Hulsker, Thomas Löffler en Uwe Storch zal hij de Contargo Groep leiden. Jürgen Albersmann is bijna tien jaar werkzaam als managing director bij Contargo.

Action gaat voor duurzaam met e-trucks en zonnepanelen op trailers

In het kader van de verduurzaming van transport nam non-food discountretailer Action al meerdere initiatieven. Om het transport naar de winkels duurzamer te maken, zette Action eerder deze maand een eerste stap in de elektrificatie van zijn winkellogistiek.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.